به گزارش "ورزش سه"، دبیرکل فدراسیون که خود بابت حضور در پای پلکان هواپیما مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفته بود، سوال خبرنگاران را در مورد استقبال از النصر و بی‌نظمی‌های اتفاق افتاده را به مسئله جمعیتی در ایران ارتباط داد و گفت: باید از چند جنبه به موضوع نگاه کرد. کشور ما با توجه به جمعیت مهاجرانی که دارد شاید نزدیک به نود یا صد میلیون جمعیت داشته باشد، بنابراین با یک کشور دارای جمعیت یک میلیونی یا دو میلیونی متفاوت هستیم. جنبه دیگر این موضوع، علاقه‌مندی مردم به بحث فوتبال است و از این حیث جزو چند  کشور برتر دنیا هستیم. رونالدو دارای 5 توپ طلای جهان  و  بیش از 70 جایزه و عناوین مختلف است. با چنین شرایطی به علاقه‌مندان حق می‌دهم که بخواهند رونالدو را از نزدیک ببینند؛ اما میسر نیست. ممکن نبود که حجم بالای علاقه‌مندان کنترل شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره شرایط حضور هواداران در دیگر بازی‌های میزبانی نمایندگان ایران، گفت: حضور ستارگان بزرگ دنیا در فوتبال آسیا باعث افزایش استقبال از سوی هواداران نسبت به بازی‌ها شده است. با توجه به اتفاقاتی که افتاد بعد از سال 2016 بازی نمایندگان ایران و عربستان در کشور بی‌طرف برگزار شد. این مسئله با توجه به مذاکرات مثبتی که بین کشور ما و عربستان اتفاق افتاد، پیگیری شد و میزبانی بخش فوتبال به کشور بازگشت.

این توجیه در مورد اتفاقات استقبال از کریستیانو درحالی است که بعید به نظر می‌رسد افرادی که قصد داشتند اطراف هتل رونالدو را ببینند بیش از دو هزار نفر باشد.

ممبینی همچنین در مورد این مراسم استقبال و بی‌نظمی‌هایش به دویدن مردم دنبال اتوبوس کنایه زد و گفت: حالا اینکه تعدادی دنبال اتوبوس می‌دوند دیگر از دست ما خارج است.