به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس در حالی به مصاف الدحیل خواهد رفت که پس از این بازی باید به شهر دوشنبه سفر کند تا در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا رودرروی استقلال تاجیکستان قرار بگیرد. کاوه تیلاپور یکی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ورزشی تاجیکستان در یادداشتی که در اختیار خبرنگار ما قرار داده، زوایا و نکات مختلف این بازی را مورد بررسی قرار داده است:

در مورد باشگاه استقلال تاجیکستان: استقلال یکی از باشگاه‌های نامدار در آسیای مرکزی است، شبیه پاختاکور ازبکستان و غیرت قزاقستان. سرمربی کنونی تیم ایگور چرفچنکو است، فوتبالیست سابق تیم ملی تاجیکستان که جزو نامدارترین ورزشکاران کشور و یک چیز مثل علی دایی شماست! او قهرمان روسیه شده

ایگور چرفچنکو: او در تیم ملی تاجیکستان بازی کرده و 49 سال دارد. او در تیم‌های بزرگ روسیه نظیر لوکوموتیو و آرسنال بازی کرده. او تیم را قهرمان لیگ کرده و بازیکنان هم بسیار دوستش دارند.

لیگ تاجیکستان: لیگ ما 10 تیم در سطح اول دارد. البته لیگ دسته اول و دوم هم داریم و فوتبالمان حرفه‌ای شده است. در لیگ برتر هر تیم سه دور بازی می‌کند تا قهرمان مشخص شود. جالب است بدانید لیگ تاجیکستان مجهز به تکنولوژی وی ای آر است و داوران مورد استفاده قرار می‌دهند.

دیگر تیم‌های معروف تاجیکستان: به جز استقلال تیم‌های نامدار دیگری هم حضور دارند. مثل خجند و روشن که مدعی قهرمانی هستند اما استقلال دوشنبه با سایر تیم‌ها اختلاف معنادار دارد و 10 بار قهرمان شده است.

ورزشگاه استقلال دوشنبه: آنها در زمین مرکزی شهر تمرین می‌کنند. این ورزشگاه مهم‌ترین استادیوم شهر است.

شناخت از پرسپولیس: در تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان همه پرسپولیس را می‌شناسند و خیلی‌ها این تیم را دوست دارند، مخصوصا در تاجیکستان. اما استقلال کاملا آماده این بازی است و با حضور بازیکنان خارجی، می‌تواند برای پرسپولیس مشکل‌ساز شود.