به گزارش "ورزش سه"، ترک اردوی تیم ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو به مقصد قطر حواشی زیادی را ایجاد کرده است؛ یاسین سلمانی، محمد عمری و مهدی احمدی سه بازیکنی هستند که برای همراهی پرسپولیس در دیدار با الدحیل به قطر رفتند و در مسابقه ایران و هنگ‌کنگ در روز یکشنبه غایب خواهند بود.

حواشی به وجود آمده درباره حضور این سه بازیکن در قطر و نارضایتی رضا عنایتی از این موضوع حالا واکنش رسمی فدراسیون فوتبال را در پی داشته است. هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال در این خصوص اعلام کرده که سه بازیکن پرسپولیس بعد از دیدار با الدحیل در صورت اعلام نیاز رضا عنایتی به چین برمی گردند و کارشان را با تیم ایران از سر می‌گیرند.

ممبینی درباره حواشی مربوط به حضور سه بازیکن تیم اعزامی ایران به هانگژو در قطر گفت: «همزمانی برگزاری مسابقات لیگ برتر، مسابقات مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های تیم ملی امید در هانگژو باعث شده مشکلات این‌چنینی ایجاد شود. پیش از اعزام تیم به کشور چین طبق توافقاتی که با سرپرست تیم و باشگاه پرسپولیس صورت گرفت، در صورت لزوم، باشگاه می‌تواند از بازیکنان خود استفاده کند.»

او ادامه داد: «تعاملی که بین باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا با تیم ملی امید است، جای تشکر و قدردانی دارد. اهمیت بازی‌های سه تیم ایرانی در لیگ قهرمانان از مسابقات تیم ملی امید کمتر نبوده و سعی کردیم با بهترین شرایط و هماهنگی، کاری کنیم تا دو طرف متضرر نشوند.»

1782989

دبیرکل فدراسیون فوتبال عنوان کرد: «در همین راستا طبق برنامه‌ریزی و زمان مسابقاتی که وجود داشت، مقرر شد تا سه بازیکن پرسپولیس به تیم خود در قطر ملحق شوند و پس از پایان بازی و در صورت اعلام نیاز سرمربی تیم ملی فوتبال امید، این بازیکنان مجددا به هانگژو سفر کنند. می‌دانیم که شرایط سختی برای بازیکنان به دلیل مسافت و رفت‌وآمد ایجاد می‌شود، اما به خاطر فشردگی مسابقات و وضعیتی که وجود دارد، این شرایط ایجاد شده است. به صورت کلی باشگاه‌ها این حق را دارند که از بازیکنان خود استفاده کنند. در همین راستا بار دیگر از تعاملی که تمامی باشگاه‌ها مخصوص پرسپولیس، نساجی و سپاهان با تیم ملی فوتبال امید داشته‌اند، تشکر می‌کنم.»

پرسپولیس دوشنبه شب مقابل الدحیل قطر در دوحه به میدان می‌رود؛ با مسائل مطرح شده اگر تیم ایران به نیمه نهایی برسد، آن‌وقت یاسین سلمانی، محمد عمری و مهدی احمدی می‌توانند بامداد سه‌شنبه دوحه را به مقصد هانگژو ترک کنند تا در دو مسابقه پایانی شاگردان عنایتی حاضر باشند.