به گزارش "ورزش سه"، اینترمیامی از زمان حضور مارتینو و مسی در این تیم در فاصله 73 روز 17 بازی انجام داده که میانگین هر چهار روز یک بازی است. 

این در حالی است که آنها در طول این مدت مجبور به سفر با هواپیما به ایالت‌های مختلف آمریکا بوده‌اند، جلسات تمرینی متعددی را برگزار کرده‌اند و این موضوع باعث شده که بازیکنان این تیم از نظر جسمی و روانی تحت فشار قرار بگیرند و تحلیل بروند. 

لیونل مسی، جوردی آلبا و دیه‌گو گومز نتوانستند این تیم را در بازی آخرش همراهی کنند و مارتینو معتقد است که برنامه فشرده دیدارها باعث به وجود آمدن این شرایط شده است. 

1926141

او در گفتگو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: «تعداد دیدارهایی که انجام دادیم بسیار دیوانه‌کننده است. بیشتر دیدارها بسیار مهم و حیاتی بود و همین موضوع باعث شد که بازیکنان من از نظر روحی و جسمی خسته شوند و تحلیل بروند. 

کاری که تیم ما برابر نیویورک سیتی اف سی انجام داد عالی بود. بازیکنان کلیدی را در اختیار نداشتیم اما به جنگیدن ادامه دادیم، سعی کردیم بازی را هر طور شده نجات دهیم. وقتی به این تیم آمدیم در جایگاه آخر جدول بود و این بازیکنان جوان ما را در شرایطی قرار دادند که حالا شانس حضور در پلی آف را داریم. بازی برابر شیکاگو بسیار مهم خواهد بود.»