به گزارش "ورزش سه"، فهرست دعوت‌شده‌ به تیم ملی انگلیس، که از طرف گرت ساوت‌گیت منتشر شد، شامل همان چهره‌های همیشگی سه‌شیرها در ماه‌های اخیر است؛ اما این فهرست یک مورد غیرمنتظره دارد: بازگشت اولی واتکینز، مهاجم استون‌ویلا.

واتکینز با وجود عملکرد درخشان برای ویلا در لیگ برتر آخرین بار در ماه مارس 2022 به تیم ملی دعوت شده بود. اما واتکینز در فصل جدید آنقدر عالی کار کرد که ساوت‌گیت واقعا نمی‌توانست باز هم به او بی‌توجه باشد. کافی است به یاد بیاورید که در بازی اخیر استون‌ویلا مقابل برایتون هت‌تریک اولی واتکینز نقش مهمی در پیروزی بزرگ و 6-1 این تیم مقابل برایتون بازی کرد.

1936213

یکی دیگر از اتفاق‌های تکراری در لیست گرت ساوت‌گیت بیرون ماندن رحیم استرلینگ از این لیست است.

تیم ملی انگلیس در فیفا دی ماه اکتبر ابتدا در روز سیزدهم این ماه یک بازی دوستانه مقابل استرالیا در ومبلی برگزار خواهد کرد. سه‌شیرها چهار روز بعد در 17 اکتبر در چارچوب مقدماتی یورو 2024 دیدار مهمی با ایتالیا خواهند داشت.

اما اولی واتکینز تنها ستاره‌ای نیست که بعد از مدت‌ها به کمپ ملی بازمی‌گردد. جرد بوون از وستهم که امروز با تصمیم ساوت‌گیت به سه‌شیرها پیوست هم آخرین بار در مه 2022 به تیم ملی دعوت شده بود.

نکته دیگر دعوت شدن بوکایو ساکا به تیم ملی است. این در حالی است که سرمربی او در آرسنال، میکل آرتتا، بعد از بازی سه‌شنبه شب این تیم مقابل لانس در لیگ قهرمانان گفت مصدومیت ساکا نگران‌کننده است.

تیم ملی انگلیس رقابت‌های انتخابی یورو 2024 را عالی آغاز کرد و تا بازی قبلی مقابل اوکراین همه بازی‌هایش را پیروز شده بود. شاگردان ساوت‌گیت در ماه سپتامبر مقابل اوکراین به تساوی 1-1 رسیدند و بعد از آن در یک دیدار دوستانه اسکاتلند را 3-1 شکست دادند.

فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی انگلیس: 
سم جانستون، جردن پیکفورد، آرون رمزدیل، لوی کالویل، لوئیس دانک، مارک گوئهی، هری مگوایر، جان استونز، فیکایو توموری، کیه‌ران تریپیر، کایل واکر، ترنت الکساندر آرنولد، جود بلینگام، کانر گالاگر، جردن هندرسون، کالوین فیلیپس، دکلان رایس، جرد بوون، فیل فودن، جک گریلیش، هری کین، جیمز مدیسون، ادی انکتیا، مارکوس رشفورد، بوکایو ساکا، اولی واتکینز

1936216