به گزارش ورزش سه، علی کفاشیان در حاشیه مراسم افطاری اهالی فوتبال درباره عملکرد اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون عنوان کرد: من در جریان مسائل فدراسیون نیستم اما اختلافاتی که در فدراسیون ایجاد شده به هیچ‌عنوان به نفع فوتبال نیست. در حال حاضر فوتبال یک مدیریت متحد می‌طلبد که راجع به تیم ملی و تیم‌های دیگر تصمیم بگیرند چون هر چقدر اختلاف‌ا بیشتر باشد ما عقب می‌افتیم و این خوب نیست. باید هر چه سریع‌تر مجمع برگزار شود و این وضعیت را به سر و سامان برسانند.

او در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد افرادی که لابی بیشتری دارند سِمت می‌گیرند گفت: اینکه لابی هست یا نه مهم نیست؛ ما باید از خودمان بگذریم و به فکر فوتبال باشیم. خود من دور سوم کاندید نشدم چون احساس می‌کردم بودن من ممکن است به ضرر فوتبال باشد و صدمه بخوریم چون آن زمان از بالا نمی‌خواستند من باشم. با اینکه اگر شرکت می‌کردم رای می‌آوردم، انصراف دادم. الان هم وضعیت همین است؛ باید ببینیم چه چیزی به نفع فوتبال کشور است و همان مسیر را برویم و خودمان را کنار بگذاریم.

 

 

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌ای که باید برای تیم ملی در مسیر آماده‌سازی جام جهانی تدارک دیده شود گفت: تیم ما تیم خوبی است و انگیزه زیادی هم دارد. الان باید با تیم‌های خوب و تراز اول آسیا و جهان بازی کنیم تا بتوانیم تیم خودمان را محک بزنیم و ارزیابی کنیم؛ این کار سختی است که باید انجام بدهیم. در زمان کی‌روش ۶-۷ ماه هر روز در حال برنامه‌ریزی و تماس با جاهای مختلف بودند. الان زمانی است که همه در حال بستن بازی‌ها هستند.‌ باید بجنبیم تا انشاالله بتوانیم بهترین بازی‌های تدارکاتی را برگزار کنیم.

کفاشیان در پاسخ به اینکه بازی تدارکاتی با آرژانتین و برزیل چقدر در دسترس است گفت: هیچ مشکلی نیست. اگر یادتان باشد در زمان ما با برزیل و روسیه بازی کردیم. تیم‌های مختلف حاضرند با ایران بازی کنند چون ایران تیم اول آسیا است و آنها هم می‌خواهند خودشان را محک بزنند. باید لابی و صحبت شود.

او در پایان در واکنش به اینکه اگر در شرایط فعلی رئیس فدراسیون فوتبال بود، چه تصمیمی برای نیمکت تیم ملی می‌گرفت پاسخ داد: الان باید می‌نشستیم و برای تیم ملی برنامه‌ریزی می‌کردیم، تماس‌های مختلف می‌گرفتیم و بهترین برنامه‌‌های تدارکاتی را برایشان می‌چیدیم که بتوانیم در بازی‌های قطر بهترین باشیم؛ حتی اگر لازم باشد تمام باشگاه‌ها و مسابقات خودمان را به هم بزنیم، باید این کار را انجام بدهیم و به فکر تیم ملی باشیم.