به گزارش ورزش سه ، بهروز رهبری‌فرد بازیکن سابق پرسپولیس همانطور غریزی صحبت می‌کند که فوتبال بازی می‌کرد.
این خلاصه یک مصاحبه جالب از این مدافع سابق پرسپولیس در روزنامه ایران ورزشی است :

*بازیکن مربی را می‌بیند
ما اگر می‌خواهیم تغییرات مثبتی در تیم ایجاد کنیم باید اول از خودمان شروع کنیم. این نمی‌شود که بعد از هر باخت همه مقصر باشند جز خودمان. شاید مهم‌ترین و بهترین ویژگی علی پروین مدیریتش بود. او امکان نداشت در طول فصل چند مرتبه استعفا بدهد. حالا اگر نتایج‌مان هم بد بود شرایط را مدیریت می‌کرد و امیدواری می‌داد که بهتر می‌شود. اما الان وقتی مربی چند مرتبه استعفا می‌دهد بازیکن هم بی‌انگیزه می‌شود و می‌گوید وقتی مربی تیم بی‌خیال شده ما چرا خودمان را بکشیم.

*از استعفاهای یحیی جوک می‌سازند
یحیی نباید با هر اتفاقی استعفا دهد. خودش می‌داند که این موضوع چقدر تأثیر منفی روی تیم می‌گذارد. اصلاً مگر قرار است همیشه یک تیم قهرمان شود؟ پرسپولیس پنج سال قهرمان شده، حالا این فصل اصلاً پنجم شود. باید بروند کار کنند تا نقاط ضعف برطرف شود. این دوران برای بارسلونا، رئال و چلسی هم پیش آمده است. همین منچستر بعد از فرگوسن هنوز نتوانسته در لیگ قهرمان شود. در واقع فوتبال همین است. بزرگترهای تیم هم باید در این شرایط بزرگی کرده و تیم را کنترل کنند. برای یحیی هم خوب نیست که برای این استعفا‌هایش جوک بسازند. الان شرایط فرق کرده و مثل گذشته نیست که در یک محله فقط یک خانه تلفن داشته باشد، الان خیلی باید مراقب رفتارهای‌مان باشیم.

*بیانیه نویس‌ها دنبال جبران تجدیدی انشا هستند!
ما هر شب فوتبال اروپا را می‌بینیم. به جرأت می‌گویم به اندازه تمام دنیا با آنها فاصله داریم. زمانی که توان فنی خودمان را قوی نکنیم بیانیه‌نویسی‌مان قوی می‌شود. البته به نظرم اینها که دائماً بیانیه می‌نویسند در دوران مدرسه انشای‌شان خوب نبوده و تجدید می‌شدند و الان می‌خواهند جبران می‌کنند. بهانه اکثر مربیان هم VAR است. شما مطمئن باشید این سیستم هم راه‌اندازی شود باز هم آنها بهانه دارند. چلسی بازی رفت را 3-1 به رئال می‌بازد اما در بازی برگشت 4 تا می‌زند که یکی از آنها قبول نمی‌شود. حالا تصور کنید اگر ما بودیم اولاً که اصلاً انگیزه‌ای برای بازی برگشت نداشتیم بعد هم وقتی داور گل چهارم‌مان را قبول نمی‌کرد زمین و زمان را به هم می‌دوختیم.

*به‌جای قهر ایرادها را برطرف کنیم
بعد از دربی رفت به خود شما گفتم یحیی پنج تا تعویض داشت که می‌توانست تغییرات زیادی ایجاد کند و زمان را به نفع خودش عوض کند. اما این کار را نکرد و در دربی برگشت هم دیدیم که دوباره همان اشتباه را تکرار کرد. همین اتفاق دو پیروزی با ارزش را از پرسپولیس گرفت که امیدوارم قهرمانی را نگیرد. شما همین بازی بارسلونا و اینتراخت فرانکفورت را ببینید، در دقیقه 4+90 تیم آلمانی تعویض می‌کند اما انگار یحیی لجبازی می‌کند. ما به جای اینکه هر روز قهر کنیم باید ایرادها را برطرف کنیم.

*یحیی خودش بازیکن تمرین نبود
یحیی بازیکن تمرین نبود و به قول معروف حوصله تمرین نداشت. یکی دو بار من به علی آقا گفتم یحیی خوب تمرین نمی‌کند، دو شکم می‌رود و آب پرتقالش را می‌خورد اما من، افشین و علی انصاریان خودمان را می‌کشیم در عوض یحیی فیکس بازی می‌کند. علی آقا گفت بازیکنی که در زمین عصای دست مربی‌اش است و خوب بازی می‌کند چرا استفاده نکنم. این تیم برای مردم است و مهم نتیجه‌ای است که می‌گیریم. من حرفم همین است که چرا در بازی با آلومینیوم این بازیکن تعویض نشد. در حالی که سیدجلال روی نیمکت بود. دود این لجبازی‌ها به چشم تیم و هوادارانش می‌رود.

*نمی‌شود با یک اشتباه همه را کنار گذاشت
هر بازیکنی روز بد دارد. حامد لک یکی از بازیکنان مؤثری بود که با پرسپولیس تا فینال آسیا هم رفت. مگر من در بازی با ملوان گل به خودی نزدم، مگر یحیی در بازی ملی به خودمان گل نزد. پس این طوری باشد که باید مربیان ما را همان موقع کنار می‌گذاشتند. پرسپولیس با این لجبازی‌ها به جایی نمی‌رسد. من گفته بودم امیدوارم بعد از 3-2 سال شیرازه پرسپولیس به هم نخورد. آن تیم برانکو بود که هر سال نتیجه می‌گرفت و این تیم را خود یحیی بسته است.