به گزارش "ورزش سه"، آژاکس، باشگاه تاریخی و محبوب هلندی، روزهای تاریکی را پشت سر می گذارد و از لحاظ ساختار مدیریتی و ورزشی در یک بحران عجیب گرفتار شده است.

1937977

آژاکس دیروز در زمین خودش به آلکمار باخت تا سومین باخت متوالی خود را تجربه کند و به رتبه 16 از جدول 18 تیمی لیگ هلند سقوط کرد. 

در این بازی ابتدا آلکمار در دقیقه 45 پیش افتاد و در نیمه دوم نیز یک گل دیگر زد تا برتری خود را دو برابر کند. تک گل دقیقه 73 فن دی بومن هم نتوانست موثر باشد و آژاکس بازی را واگذار کرد. آلکمار با هفت برد و یک تساوی پشت سر آیندهوون در رده دوم قرار دارد و آژاکس نیز که دو بازی عقب افتاده دارد، با تنها پنج امتیاز بالاتر از وولندام و اوترخت ایستاده است. رتبه ای که در پایان فصل باعث می شود به پلی آف رهایی از سقوط برود.

1937978

این یکی از بدترین فصل های تاریخ آژاکس است و باعث شده تا لوئیس فن خال پس از سال ها به عنوان مشاور ورزشی برگردد. در اولین بازی پس از بازگشت فن خال ولی آژاکس بازهم شکست را تجربه کرد. آژاکس که با 36 قهرمانی پرافتخارترین تیم هلند است، تنها در هفته اول توانسته هراکلس را 4-1 شکست دهد و سپس دو امتیاز دیگر گرفته است.