به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال مراکشی مدتی است تلاش می‌کند براهیم دیاز، ستاره رئال مادرید، را راضی کند تا به تیم ملی این کشور ملحق شود.

براهیم دیاز از پدر و مادری مراکشی متولد شده و بزرگ شده اسپانیا است. او می‌تواند در هر دو تیم ملی بازی کند و با توجه به اینکه تا کنون در تیم ملی بزرگسالان اسپانیا حضور نداشته مشکلی برای پوشیدن پیراهن مراکش نخواهد داشت.

روزنامه اسپانیایی موندو دپورتیوو امروز اعلام کرد براهیم دیاز در نهایت تصمیمش را گرفته و تیم ملی مراکش را انتخاب کرده است.

1938162

این پیروزی روحیه‌بخشی برای مراکشی‌ها به حساب می‌آید که چندی پیش در موضوعی مشابه با اسپانیایی‌ها درگیر بودند. لامینه یامال، ستاره جوان بارسا، هم مثل براهیم دیاز می‌توانست در تیم ملی مراکش و اسپانیا بازی کند اما یامال در نهایت لاروخا را ترجیح داد و در حال حاضر به اردوی تیم ملی اسپانیا پیوسته است.

اما مراکشی شدن براهیم دیاز برای رئال مادرید خبر بدی است. حضور او در شیرهای اطلس به این معنی است که براهیم در جام ملت‌های آفریقای 2024 که در میانه فصل رقابت‌های باشگاهی اروپا برگزار می‌شود مدت قابل توجهی در اختیار رئال مادرید نیست. این سناریویی است که رئالی‌ها تصورش را نمی‌کردند.