به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در حالی امروز راهی اردن می‌شود تا در تورنمنت چهار جانبه با حضور تیم‌های ملی میزبان، قطر و عراق حضور پیدا کند که از حالا مشخص است در فیفا دی آینده (اواخر آبان ماه) باید در دو مسابقه ابتدایی مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا به مصاف «برنده دیدار هنگ‌کنگ و بوتان» و «ازبکستان» برود.

مهدی محمدنبی در حاشیه سفر کاروان تیم ملی به اردن برای حضور در تورنمنت چهار چهانبه، در خصوص اینکه تیم ملی در فیفا دی آینده احتمالا با هنگ کنگ و ازبکستان بازی خواهد کرد و در یک فیفا دی پس از آن که پیش از جام ملت‌های آسیا خواهد بود، احتمالا در یک تورنمنت به میزبانی اندونزی، ژاپن یا کشوری در شرق آسیا شرکت می‌کند و لژیونرها را نیز در آنجا در اختیار ندارد، ابراز کرد: اگر فدراسیون مدنظر بتواند تورنمنت مورد اشاره را برگزار کند، تیم‌های قدرتمندی در آن شرکت می‌کنند؛ لذا اگر این جمع بندی صورت بگیرد، حضورمان به لحاظ فنی کمک خواهد کرد.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: این تورنمنت دو هفته قبل از جام ملت‌ها خواهد بود و البته باید دید کشورهای مدنظر نیز در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند یا خیر. پس از آن نیز با آقای قلعه نویی مطرح می‌کنیم تا نظر فنی ایشان را بگیریم و کارهای لازم را انجام بدهیم.

نبی در حالی این اظهار نظر را انجام داده که گفته می‌شود در صورت برگزاری این تورنمنت در شرق آسیا، لژیونرها نمی‌توانند در آن شرکت کنند و کادر فنی تیم ملی فقط می‌‍تواند از بازیکنان داخلی بهره ببرد.