به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه تختی تهران که به واسطه معماری خاص سکوها و شکل ظاهری آن به زیباترین ورزشگاه ایران معروف بود، مدت زیادی است بلااستفاده شده و امکان برگزاری مسابقات در آن نیست.

در این خصوص صحبت هایی درباره بازسازی ورزشگاه تختی تهران از مدت ها قبل مطرح بود اما تصاویری که چندی قبل از این ورزشگاه در فضای رسانه ای و مجازی منتشر شد، نشان داد که این ورزشگاه با مشکلات زیادی مواجه است و فعلا امکان برگزاری مسابقات در آنجا نیست.

حالا با توجه به مشکلاتی که برای چمن ورزشگاه آزادی پیش آمده و اجباری که برای ترمیم چمن وجود دارد، بحث های زیادی درباره کوچ استقلال و پرسپولیس از این ورزشگاه بزرگ تهران مطرح شده است.

در این خصوص گفته می شود که سرخابی های پایتخت بازی های خود را به مشهد می برند، اما بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران قرار است اقدامات عملی برای بازسازی تختی صورت بگیرد.

در این خصوص جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در جلسه ای که اخیرا با مسئولان ورزشگاه تختی داشته، تاکید بر بازسازی ورزشگاه در همه بخش ها در اسرع وقت کرده است. مسئولان اداره ورزش تهران در صدد هستند تا هرطور شده ورزشگاه تختی آماده میزبانی از بازی های لیگ برتر از ابتدای نیم فصل دوم شود.

مهم ترین مساله درباره ورزشگاه تختی چمن آن است که اخیرا درباره آن هم تصمیماتی اتخاذ شده است. ظاهرا برای آبیاری چمن سیستم پیشرفته ای مورد استفاده قرار گرفته و حتی سیستم زه‎کشی زمین هم ترمیم شده است.

1723086

مسئولان استادیوم زیبای شرق تهران سال گذشته تصمیم گرفتند که عملیات کشت زمین را بعد از سرمای هوا و از فروردین 1402 استارت بزنند. گرمای هوا اما سبب ایجاد تأخیر در این کار شد. البته چمن ورزشگاه تختی اکنون زیر کشت رفته و به گفته مسئولان تختی نهایتا تا اسفندماه مهیای بهره برداری خواهد شد.

باید دید تلاش ها برای بازسازی ورزشگاه تختی به نتیجه می رسد و این ورزشگاه از نیم فصل دوم میزبان لیگ برتر خواهد بود یا اینکه افتتاح ورزشگاه نونوار شده تهران بازهم به تاخیر می افتد.