به گزارش "ورزش سه"، جام ملتهای آفریقا که در فصل زمستان برگزار می‌شود کابوس باشگاه‌های فوتبال اروپا است. رقابتهایی که در میانه فصل و در حساس‌ترین روزهای رقابتهای باشگاهی باعث می‌شود تیمهای اروپایی چند بازیکن مهم‌شان را برای مدتی قابل توجه در اختیار نداشته باشند.

رئال مادرید در روزهای اخیر نگران جام ملتهای آفریقای 2024 شده بود. علت این بود که گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد براهیم دیاز که می‌تواند برای تیمهای ملی اسپانیا و مراکش بازی کند تصمیم گرفته به شیرهای اطلس ملحق شود. مراکش قرار است از 13 ژانویه تا 11 فوریه در جام ملتهای آفریقا حاضر باشد و این برای رئال مادرید نگران‌کننده است.

روزنامه آاس اعلام کرد براهیم دیاز خیال باشگاهش را راحت کرده و قول داده که با مراکش در جام ملتهای آفریقای پیش رو شرکت نخواهد کرد. این روزنامه می‌گوید مدیران رئال به منابعش اطلاع داده‌اند که براهیم به آنها اطلاع داده که منافع رئال برایش بسیار مهم است و او هیچ ضربه‌ای به تیم نخواهد زد.

1938869

براهیم دیاز متولد اسپانیا و بزرگ شده شهر مالاگا است اما اصالت خانوادگی او به مراکش برمی‌گردد. مراکشی‌ها پیش از این هم در راضی کردن یک ستاره دیگر با شرایطی شبیه به براهیم موفق شده بودند. آنها اشرف حکیمی که متولد مادرید بود و می‌توانست برای اسپانیا بازی کند را راضی کردند تا پیراهن شیرهای اطلس را به تن کند. اما تلاشهای مراکش همیشه موفق نبوده و اخیرا لامینه یامال با وجود اصرار مراکشی‌ها تصمیم گرفت پیراهن اسپانیا را به تن کند.