به گزارش "ورزش سه"، آژاکس در آخرین بازی در اردیویسه 2-1 مقابل آلکمار شکست خورد تا بدترین شروع تاریخ لیگ خود را تا به امروز تجربه کند و در حالتی کاملا بحرانی قرار بگیرد. غول آمستردام با تنها 5 امتیاز از شش بازی ابتدایی خود در منطقه سقوط اردیویسه قرار دارد. دی بوئر ستاره سابق آژاکس از عملکرد مدیریتی این باشگاه هلندی وحشت زده است و آن را دلیل بدترین شروع فصل خود در تاریخ می داند. دی بوئر از باشگاه انتقاد کرده و دلیل این فاجعه را عدم جذب بازیکنان مناسب می داند.

او در پادکست "فوتبال اینترنشنال" گفت: "واضح است، شما با آشغال نمی توانید شکلات درست کنید. من واقعاً نگران هستم، نمی دانم به کجا می رویم. دو هفته دیگر یک بازی هیجان انگیز برای سقوط نکردن مقابل اف سی اوترخت بازی می کنیم. من هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده ام. من روز یکشنبه باخت 1-2 مقابل آلکمار را تماشا کردم. افتضاح بود.

من دشمنی با بازیکنانی که تازه آمده اند ندارم. آنها از بازی در آژاکس خوشحال هستند، اما نمی توان این همه بازیکن درجه دو را به خدمت گرفت و فکر کرد که آنها در سطح بالاتری عمل خواهند کرد. همه فکر می‌کردند که قرار است در بیست سال آینده مقابل بایرن مونیخ یا پی اس جی بازی کنیم و این اوضاع ماست."

1938823

شروع وحشتناک آژاکس باعث ناآرامی هواداران این تیم شد و شکست 4-0 آنها مقابل فاینورد جنجال بزرگی به بار آورد. در جریان بازی هواداران آژاکس مواد منفجره به زمین ریختند، به ورزشگاه خانگی تیمشان آسیب زدند و بازی را متوقف کردند.

حالا آژاکس باید تا پایان فیفادی صبر کند تا اوضاع را کمی مقابل اوترخت بهتر کند. آنها همچنین در 26 اکتبر در گروه B لیگ اروپا به مصاف برایتون خواهند رفت، جایی که این تیم امیدوار است اولین برد خود را در این مسابقات به دست آورد.