به گزارش "ورزش سه"، یکی از اتفاقات ویژه بازی ایران و اردن ، فشاری بود که خط حمله تیم میزبان به خط دفاعی تیم ملی وارد کرد؛ اگرچه اشتباهات خط دفاعی در بازی دیشب زیاد بود، اما موقعیت‌های پرشماری که نصیب اردنی ها شد ضعف ساختار دفاعی تیم امیر قلعه نویی را نشان داد.

نکته قابل توجه در این خصوص اشاره درست سرمربی تیم ملی به مشکلات ساختار دفاعی بود. قلعه نویی در مصاحبه امروز خود بر وجود ضعف در ساختار دفاعی تاکیدو اعلام کرد که در فاصله 100 روزه تا جام ملت ها باید این مشکلات را برطرف کنند.

1939726

به عبارت بهتر می توان گفت فشاری که خط حمله اردن به مدافعان و دروازه بان ایران در بازی شب گذشته آوردند، یک اتفاق مناسب برای تیم ملی بود.تیم ایران که می خواهد در جام ملت ها مقابل تیم های سرسخت تری نسبت به اردن قرار بگیرد، با این ساختار دفاعی به مشکل می خورد و به همین خاطر مقابل اردن محک مناسبی خورد تا بتواند نقاط ضعف را پوشش داده و با شرایط بهتری راهی قطر شود.

تیم ملی در بازی فینال تورنمنت اردن مقابل تیمی قرار می گیرد که با سرمربیگری کارلوس کی روش بر اصول دفاعی فشرده پایبند است و بی شک در آن بازی نه تنها خط حمله ایران هم محک مناسبی می خورد، با توجه به تاکید کارلوس کی روش بر استفاده از اشتباهات خط دفاعی حریف، قطری ها در بازی سه شنبه شب می توانند خط دفاعی ایران را بار  دیگر محک بزنند.