به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایتالیا در راه صعود به یورو 2024 دو بازی بسیار حساس پیش رو دارد. اولی برابر مالت و دومی برابر انگلیس در حالی که این روزها بحران عجیبی را در فوتبال این کشور شاهد هستیم.

فوتبال ایتالیا با بحرانی جدی در زمینه شرط‌بندی بازیکنان که برخلاف قانون فدراسیون این کشور است روبه‌رو شده است. پیش از این گفته شده بود که فاجولی، هافبک یوونتوس، به‌دلیل رد پایی که از او در یکی از سایت‌ها و برنامه‌های شرط‌بندی دیده شده، از سوی دادستانی تورین فراخوانده شده و حتی ممکن است تا سه سال از حضور در فوتبال محروم شود. 

1922926

اما پس از آن پای زانیولو و ساندرو تونالی هم به این پرونده باز شد تا شوک بزرگی به بسیاری از فوتبال‌دوستان ایتالیایی وارد شود. آن‌ها که برای دیدارهای پیش رو به اردوی تیم ملی کشورشان دعوت شده بودند، پنجشنبه گذشته از فهرست خط خوردند. 

امروز گاتزتا دلو اسپورت گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن، تونالی هنگام بازجویی پلیس به گریه و التماس افتاده است. ستاره سابق میلان که امسال به نیوکسل منتقل شده، ممکن است به خاطر این اتهام آینده فوتبالش تباه شود و به شدت اعتقاد دارد که اتهام وارده دروغ است و او تنها روی پوکر شرط بسته و نه فوتبال. زانیولو نیز اتهام وارد شده را رد کرده و گفته اطمینان دارد که مرتکب کار غیرقانونی نشده است.

اکثر ملی پوشان ایتالیا از جمله دوناروما حمایت خود از این دو بازیکن را اعلام کرده اند.

1927774

در چنین شرایطی ایتالیا خود را مهیای بازی با مالت می کند و سپس باید در بازی حساس به مصاف انگلیس برود. ایتالیا با 6 امتیاز کمتر از انگلیس در رده دوم است و در صورت برتری برابر مالت این فاصله را به سه امتیاز کاهش می دهد. ایتالیا سه شنبه باید در ومبلی برابر انگلیس قرار بگیرد که تکرار فینال یورو 2020 است. برتری در این بازی برای آتزوری حیاتی است.