به گزارش "ورزش سه"، هدایت ممبینی با بیان اینکه  فدراسیون فوتبال یکی از پرکارترین فدراسیون‌های کشور است، ابراز کرد: درگیر مسائل مختلف هستیم و با پوشش ۱۷ تیم فوتبالی در چندین رده و برگزاری اردوهای خارجی درگیر هستیم. به طور مشخص فعالیت چشمگیری در این بخش‌ها داریم. جامعه ما علاقه مندی زیادی به فوتبال دارد و پیگیر هستند.

او ادامه داد: تلاش زیادی می‌شود که در راستای رشد و توسعه فوتبال بتوانیم به سر منزل مقصود برسیم. هر چند در این مسیر طولانی رقبای ما به خصوص در آسیا برنامه ریزی مدون دارند و سرمایه گذاری های کلانی می کنند که شاید ما نتوانیم آن هزینه‌هایی که در آسیا می‌شود، انجام دهیم. ولی تمام تلاش خود را می‌کنیم و از بضاعت‌هایمان استفاده خواهیم کرد تا باعث سربلندی فوتبال کشور شویم.

ممبینی ادامه داد: سال‌ها بود برخی کارها انجام نمی‌شد و یکی از آن‌ها ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بود. ورود بانوان نیازمند زیرساخت‌ها بود و در این مقطع زمانی فدراسیون تاکید داشت که این اتفاق بیفتد. این موضوع برنامه ریزی می‌خواست و ما می‌خواستیم چهره فوتبالمان در دنیا به روز شود. سال گذشته در رده ملی این کار انجام شد و امسال در بدو لیگ برتر فوتبال با هماهنگی ارگان‌های مختلف بانوان را وارد ورزشگاه‌ها کردیم. این کار مهمی بود که صورت گرفت و اگر این کار انجام نمی‌گرفت، چهره بین المللی فدراسیون فوتبالمان دچار خدشه می‌شد. برای رسیدن به این مهم، خیلی‌ها کمک کردند که جای تشکر دارد.

ویدئو: 313491

دبیر کل فدراسیون تاکید کرد: یکی دیگر از کارهای فدراسیون میزبانی از تیم‌های عربستانی بود. در سال ۲۰۱۶ با مصوبه هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی‌ها لغو شده بود. زیر یک ماه در این چند وقت توانستیم این مصوبه را با دیپلماسی ورزشی از بین ببریم. شور و نشاط در جامعه ایجاد شد و مردم از دیدن ستاره‌های بزرگ دنیا لذت بردند و این مناسبات بین المللی بود که بزرگان فوتبال وارد کشورمان شوند و مورد تشویق قرار گرفتند و بازتاب این موضوع در جامعه جهانی خوب بود.

ویدئو: 313493

ممبینی ادامه داد: با وجود کمبودهایی که در سخت افزارها داشتیم اما انعکاس حضور این بزرگان در فضای مجازی و رسانه ای خیلی خوب بود و چهره مثبتی از فوتبال ایران در دنیا به نمایش گذاشت. بازیکنی مثل رونالدو نزدیک به ۷۰۰ میلیون فالوور دارد و وقتی چهره جامعه فوتبال ایران را مثبت نشان می‌دهد می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد تا تبلیغات سو معاندین اینجا نتیجه عکس گرفت.

او در مورد اتفاقاتی که در مشهد پس از بازی تیم ملی رخ داد، گفت: این موضوع به قبل و در زمان ورود بانوان به ورزشگاه رخ داد. ما جلسات زیادی در این زمینه با فیفا داشتیم و اعلام کردیم که ما راغب هستیم که با برطرف کردن زیر ساخت ها بانوان وارد ورزشگاه شوند و هماهنگی لازم را با دولت نیز انجام دادیم. به هر حال این موضوع باعث شد تا موضوعات مشهد به فراموشی سپرده شود و الان دیدگاه فیفا و ای اف سی به ایران رو به جلو است. در لیگ کشور ورود بانوان حالت طبیعی خودش ار دنبال میکند و بانوان مثل سایر اعضای خانواده وارد ورزشگاه ها می شوند. این موضوع برای همه جذاب است و این محیط امنی برای خانواده ها ایجاد می کند و امیدواریم این رویه ادامه داشته باشد تا باعث رشد در همه زمینه ها شود.