مدافع عنوان قهرمانی، برای حضور در یورو 2024 باید در دو بازی باقی مانده خود مقابل مقدونیه شمالی و اوکراین 4 امتیاز کسب کند. انگلیس با این پیروزی مهم صعود خود را قطعی کرد. 

دور هشتم مرحله مقدماتی یورو 2024 با انجام بازی هایی در 3 گروه مختلف پیگیری شد. به مرور نتایج امشب می پردازیم:

گروه C

انگلیس با این پیروزی صعود خود را قطعی کرد. شرایط ایتالیا با شکست در ومبلی برای صعود کمی پیچیده شد. در جدول، اوکراین با یک بازی و سه امتیاز بیشتر در رده دوم قرار دارد. ایتالیا در بازی بعدی میزبان مقدونیه شمالی خواهد بود و در صورت پیروزی، با اوکراین هم امتیاز می شود. به این ترتیب در آخرین بازی گروه که اوکراین میزبان ایتالیا خواهد بود، سرنوشت تیم صعود کننده مشخص می شود. ایتالیا در بازی رفت 2-1 اوکراین را شکست داد و اگر مقدونیه شمالی را ببرد، مقابل اوکراین با یک تساوی هم صعود می کند. در صورتی که شاگردان اسپالتی مقابل مقدونیه شمالی به تساوی برسند، باید در اوکراین پیروز شوند تا صعود کنند. 

  • انگلیس 3-1 ایتالیا
  • مالت 1-3 اوکراین

گروه G

مجارستان و صربستان آماده جشن صعود هستند. مونته نگرو در صورت پیروزی در هر دو بازی باقی مانده که یکی از آنها مقابل مجارستان خواهد بود، برای صعود شانس خواهد داشت زیرا مجارستان و صربستان نیز باید مقابل هم قرار بگیرند. 

  • صربستان 3-1 مونته نگرو
  • لیتوانی 2-2 مجارستان

گروه H

شرایط اسلوونی و دانمارک برای صعود بسیار خوب است اما قزاقستان ناامید نخواهد بود. در دور بعدی اسلوونی و دانمارک باید مقابل هم قرار بگیرند و قزاقستان بازی سختی مقابل سن مارینو نخواهد داشت. در دور آخر، اسلوونی میزبان قزاقستان خواهد بود و اگر اسلوونی موفق به پیروزی مقابل دانمارک نشود، آن بازی می تواند حیاتی شود. 

  • سن مارینو 1-2 دانمارک
  • ایرلند شمالی 0-1 اسلوونی