به گزارش “ورزش سه”، اگرچه آخرین اردوی تیم ملی زنان ایران در تهران با حضور چهار دروازه‌بان (زهرا خواجوی، مینا نافعی، رها یزدانی و سمیرا محمدی) آغاز شد اما در نهایت، مطابق آنچه انتظار می‌رفت، مریم آزمون از ۲۴ بازیکن دعوت شده به اردو ۲۲ نفر را در لیست نهایی نگه‌ داشت و در میان دو بازیکن حذف شده، نام یک دروازه‌بان یعنی سمیرا محمدی نیز دیده می‌شد.

بدین ترتیب زهرا خواجوی، دروازه‌بان ۲۶ ساله خاتون بم که دو سالی است با این تیم قهرمانی در لیگ برتر را جشن می‌گیرد به عنوان شماره یک‌ تیم ملی زنان و گزینه اول مریم آزمون راهی استرالیا شد. خواجوی فصل گذشته فقط ۵ گل دریافت کرده بود و در ۱۴ مسابقه موفق به ثبت کلین‌شیت شده بود تا جایی برای اما و اگر باقی نگذارد.

1943420

مینا نافعی، دروازه‌بان فصل گذشته سپاهان، با دریافت ۱۲ گل، دومین دروازه‌بان برتر فصل گذشته لیگ بود و مدتی است که به عنوان دروازه‌بان مورداعتماد مریم آزمون به اردوهای تیم‌‌ملی دعوت می‌شود. او البته در فصل جاری برای ملوان بازی خواهد کرد.

1943419

رها یزدانی، از باتجربه‌ترین بازیکنان تیم ملی با ۳۶ سال سن که بیشتر از بحث فنی و حضور در ترکیب اصلی، مریم آزمون او را به دلیل تجربه بالایی که دارد با تیم ملی همراه می‌کند. یزدانی فصل گذشته با دریافت ۱۸ گل، سومین دروازه‌بان برتر لیگ برتر زنان بود که برای شهرداری سیرجان به میدان می‌رفت.

1943418

نکته جالب توجه و قابل ذکر در خصوص دروازه‌بانان تیم ملی مربوط به غیبت زهره کودایی، دروازه‌بان خوزستانی اسبق تیم ملی است. او که در دوران مریم ایراندوست مورد اعتماد او بود و برای تیم ملی به عنوان دروازه‌بان اصلی به میدان می‌رفت؛ با حضور آزمون در تیم ملی دیگر تمایلی جهت حضور در اردوی تیم ملی نشان نداد و جای خود را به زهرا خواجوی داد.

1943417