به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج امروز در مجمع عمومی سالانه هیئت فوتبال استان زنجان حضور یافت و صحبت‌هایی را درباره وضعیت قراردادهای بازیکنان بر زبان آورد. او گفت: «طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور،‌ قراردادهای بازیکنان فوتبال در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و گاهی به ۱۴۸ درصد نیز رسیده است. طبق این گزارش،‌ اگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ کنترلی در این زمینه انجام نمی‌داد، رقم این قراردادها در سال جاری به ۶۰ هزار میلیارد ریال می‌رسید.»

او ادامه داد: «این موضوع نشان می‌دهد کنترل‌ها در این بخش اثربخش بوده،‌ هرچند در همه جای دنیا مرسوم است باشگاه پولدار، بازیکنان گرانقیمت را خریداری می‌کند و عکس قضیه نیز صادق است. البته فرق فوتبال ایران با دیگر کشورها در آن است که هم اکنون 80 درصد منابع تقسیم و مصرف شده در فوتبال ایران از منابع دولتی است و پرداختی‌ها در فوتبال با پرداختی‌های دیگر قابل مقایسه نیست.»

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین گفت: «با اقدامات کنترلی صورت گرفته، برخی‌ها اعلام کردند که فدراسیون، سفره فوتبال را کوچک کرده در صورتی که چنین چیزی نبوده است. رقم قرارداد بازیکنان فوتبال کشور امسال به 28 هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال قبل هفت درصد افزایش داشته است. با کارهای انجام شده صرفه جویی منطقی در حوزه فوتبال صورت گرفته است. اگر بنا باشد چک و سفته داده شود و توان پرداخت آن وجود نداشته باشد، باشگاه‌های فوتبالی ایران یک به یک از رقابت‌های آسیایی به دلیل بدهی حذف می‌شوند.»

تاج افزود: «علاوه بر حذف تیم‌ها از جام باشگاه‌ها احکام سنگینی نیز برای آنها صادر می‌شود که با کارهای انجام شده از این روند، جلوگیری کردیم. دولت سیزدهم نسبت به فوتبال مساعدت و کمک لازم را دارد اما معتقدیم باید هزینه‌ها در هر بخشی کنترل شود که در این راستا کاهش هزینه در فوتبال و فوتبال ساحلی در حال انجام است.»