به گزارش "ورزش سه"، بعد از پنج روز رقابت داغ و پرهيجان ورزشكاران پارالمپيكى در هانگژوى چين، امروز پرونده چهارمين دوره بازى هاى پاراآسيايى بسته خواهد شد. 

كاروان ايران بعد از اينكه تا روز چهارم در رده دوم جدول مدال ها قرار داشت ديشب به خاطر تعداد نقره هاى كمتر از ژاپن عقب افتاد. 

با اين حال در همان ساعات ابتدايى روز آخر بود كه ورزشكاران ايرانى با مدال هاى خوشرنگ خود بار ديگر از سامورايى ها سبقت گرفته تا يک نتیجه تاریخی و درخشان را در چین‌ رقم بزنند.

در ادامه با اخبار لحظه به لحظه از روز پایانی بازی های پاراآسیایی همراه ما باشید:

*آغاز روز پایانی بازی ها با طلای مرادی 

فینال مسابقه دوی ۴۰۰ متر مردان در کلاس T۱۲ در حالی برگزار شد که مهرداد مرادی ملی‌پوش کشورمان در آن حضور داشت. مرادی در مسابقه امروز با زمان ۴۹.۶۰ ثانیه زودتر از سایر دونده‌ها از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد. وی پیش از این هم یک مدال کسب کرده بود.

* دختر دونده ایران قهرمان شد
فاطمه امیرزادگانی ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران امروز با حریفانش در ماده دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ رقابت کرد.او در این مسابقه با ثبت زمان ۵۹.۸۸ ثانیه که بهترین عملکرد شخصی اش نیز بود، به مقام قهرمانی دست یافت و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

* دومین مدال نقره ظفر

در جریان رقابت پرتاب نیزه مردان کلاس F۵۵، ظفر ذاکر که پیش از این یک مدال نقره در پرتاب وزنه کسب کرده بود، با حدنصاب ۳۳.۵۸ متر به عنوان بهترین رکورد شخصی اش به مقام نایب قهرمانی رسید و یک مدال نقره دیگر برای کاروان ایران کسب کرد. حامد امیری اما با رکورد ۲۸.۸۳ متر به مقام پنجم بسنده کرد.

* طوفان شطرنج بازان با هشت مدال 

رقابت های شطرنج بازی های پاراآسیایی با برگزاری دیدارهای دورهای باقی مانده بخش سرعت پیگیری شد که حاصل آن برای نمایندگان ایران کسب هشت مدال بود. بر این اساس بخش تیمی بانوان و در کلاس VI-B۱ و ملیحه صفایی در انفرادی بانوان کلاس VI-B۱ مدال طلا گرفتند. در بخش تیمی مردان در کلاس های VI-B۱ و کلاس PI و VI-B۲/B۳ ایران مدال نقره گرفت. دیگر مدال نقره ایران توسط ابوالفضل کاظمیان به دست آمد. همچنین عاطفه نقوی و لیلا زارع زاده هم مدال برنز گرفتند.

* طلا و نقره سنگین وزن برای ایران

در جریان رقابت‌های دسته فوق سنگین پاراوزنه برداری احمد امین زاده و مهدی صیادی با ثبت رکورد ۲۶۶ و ۲۴۴ کیلوگرم موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره شدند. نماینده اردن هم در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز دست یافت.

* فوتبال نابینایان نقره ای شد

تیم ملی فوتبال نابینایان ایران با شکست مقابل چین در ضربات پنالتی به مقام نایب قهرمانی رسید. این تیم دیروز توانسته بود چین‌‌ را در مرحله مقدماتی‌ شکست دهد، اما‌ در فینال نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.