به گزارش "ورزش سه "، برناردو سیلوا یکی از درخشان‌ترین و ثابت‌ترین بازیکنان پپ گواردیولا در دوران طلایی منچسترسیتی بوده است. او در تابستان امسال پیشنهادات زیادی را از باشگاه‌هایی مثل بارسلونا و پاری سن ژرمن و همچنین حقوق‌های نجومی را از لیگ عربستان رد کرد تا در سیتی بماند تا این تیم را در کسب چهارمین عنوان پیاپی لیگ برتر همراهی کند. این اتفاق از زمان تشکیل لیگ فوتبال در سال 1892 هرگز برای هیچ تیمی به دست نیامده است.

سیلوا در مورد این هدف گفت: "ما شنیدیم که چهار عنوان متوالی لیگ برتر هرگز قبلاً انجام نشده است، بنابراین می‌خواهیم تلاش کنیم که این کار را انجام دهیم هر سال خیلی سخت است، مخصوصاً وقتی به یاد بیاورید که دو عنوان از عناوین ما فقط با یک امتیاز اختلاف بدست آمدند و آن هم در آخرین بازی. به عنوان مثال بازی با استون ویلا (مه 2022) که در آن ما در دقیقه 70 با نتیجه 2-0 عقب بودیم، بنابراین بردن این عنوان اصلا  آسان نیست. اما سعی می‌کنیم به تاریخ سازی ادامه دهیم و نام این تیم را به عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ معرفی کنیم. این رکورد خیلی پر معنا است."

1946461

گواردیولا که در پنجره نقل و انتقالات تابستان گذشته، ایلکای گوندوگان، کاپیتان پرنفوذ خود و ریاض محرز را از دست داد، خوشحال است که سیلوا را حفظ کرده است. سیلوا که در ماه می 2017 از موناکو با 43 میلیون پوند وارد سیتی شد، 15 عنوان را تاکنون با سیتی فتح کرده است.او اظهار داشت: "من در هفتمین فصل حضورم در سیتی هستم و فقط یک فصل را به یاد می‌آورم که موفق نبودیم (اولین فصل حضور گواردیولا).

بدیهی است که تیم‌های دیگر تلاش خواهند کرد تا راه‌های جدیدی برای شکست دادن ما بیابند، زیرا ما در چند سال اخیر پیروزی‌های زیادی کسب کرده‌ایم. آنها تلاش خواهند کرد تا تیم خود را بهبود بخشند و بهترین کار خود را انجام دهند."

سیلوا با رفتن گوندوگان به بارسلونا و مصدومیت کوین دی بروین، مسئولیت بیشتری را به عنوان یکی از بازیکنان باتجربه بر عهده گرفته است. او معتقد است، به خصوص پس از سه گانه فصل گذشته در لیگ قهرمانان، لیگ برتر و جام حذفی، مهمترین موضوع حفظ انگیزه برای افزودن جام به ویترین افتخارات تیم است. او گفت: "کیفیت هنوز اینجاست، تیم تقریباً یکسان است، بنابراین اگر سطح انگیزه همچنان مثل قبل باشد، شانس ما برای بردن دوباره بالاست. حتی با دانستن اینکه رقبای ما در این فصل بهتر هستند، می‌توانیم این کار را انجام دهیم. همه در تیم بسیار مهم هستند. شما می‌بینید که وقتی بازیکنان بزرگ مصدوم می‌شوند و مهم ترین بازیکنان نمی‌توانند بازی کنند، تیم همچنان عملکرد خوبی دارد. همه احساس مفید بودن می‌کنند و می‌توانند کمک کنند تا پیشرفت کنند و این انرژی خوبی در رختکن ایجاد می‌کند."