به گزارش "ورزش سه"، آژاکس که برای اولین بار در تاریخ در قعر لیگ فوتبال هلند قرار دارد، یان فنت شیپ را به عنوان سرمربی موقت منصوب کرد. آژاکس در بیانیه ای اعلام کرد که قرارداد او تا 30 ژوئن 2025 اعتبار دارد. فن تشیپ بیش از 10 سال برای آژاکس بازی کرد و سابقه مربیگری در تیم ملی یونان را دارد.

این مربی 51 ساله به سایت رسمی باشگاه گفت:"خوشحالم که این کار انجام شد و واقعا مشتاقانه منتظر شروع در باشگاهی هستم که در آن، همه چیز برای من آغاز شد. از صحبت‌هایی که با همه داشتم، احساس بسیار خوبی دارم. آژاکس باید به مسیر موفقیت بازگردد و مشتاقم که در این راه کار کنم."

1947433

آژاکس شروعی فاجعه بار در فصل را تجربه می‌کند و از 8 بازی تنها 5 امتیاز کسب کرده است. به همین دلیل آن‌ها در قعر جدول اردیویسه قرار گرفته‌اند.

قهرمان 4 دوره اروپا در اوایل این ماه موریس اشتاین را پس از تداوم نتایج ضعیف اخراج کرد. هدویگز مادورو پیش از این به عنوان سرمربی موقت انتخاب شده بود.

یان فن هالست، مدیر اجرایی آژاکس، فن تشیپ را یک مرد آژاکسی با تجربه زیاد در هلند و خارج از کشور توصیف کرد. ون هالست گفت:"تا جایی که به ما مربوط می‌شود، او فرد مناسبی است که عملکرد ما را تیم را تغییر دهد."