به گزارش "ورزش سه"، پیروزی 2-1 تاتنهام مقابل لیورپول در ماه گذشته با جنجال‌هایی همراه شد، چرا که دارو بازی به اشتباه گل لیورپول توسط لوئیز دیاز را مردود اعلام کرد. دارن انگلند و دن کوک، که داوران مسئول اتاق بودند، زمانی که دیاز به وضوح عقب‌تر از پای کریستین رومرو از تاتنهام قرار داشت، به اشتباه آفساید بودن دیاز را تشخیص دادند. این تصمیم لیورپول را خشمگین کرد و از هیئت داوران لیگ برتر خواست تا مکالمه ضبط شده این اشتباه بزرگ را منتشر کند و این کار هم انجام شد و به طور کلی بعد از این اتفاق، فشار از سوی مدیران، بازیکنان و افراد درون رسانه‌ها برای شفافیت بیشتر در مورد نحوه تصمیم‌گیری در طول مسابقات در این فصل افزایش یافته است.

اما رئیس بورد بین‌المللی فوتبال معتقد است که باید به هواداران در مورد تصمیمات توضیح داده شود اما نباید این اتفاق هنگام پخش زنده رخ دهد. لوکاس برود، به برنامه صبحگاهی زنده رادیو بی بی سی گفت: "من قاطعانه می‌گویم نه، آنها نباید این کار را انجام دهند. به من اجازه داده شد که ارتباط بین مسئولان مسابقه را در طول یک بازبینی مشاهده کنم و ببینم و این وضعیت کاملاً آشفته‌ای است، نه به معنای منفی، اما افراد زیادی در همان زمان صحبت می‌کنند و فکر می‌کنم اگر مردم این را زنده گوش کنند باعث ایجاد سوءتفاهم می‌شود و نتیجه معکوس خواهد داشت.

1947962

ما چراغ سبز نشان داده‌ایم تا اعلام تصمیم‌ها به صورت علنی را آزمایش کنیم تا کمی شفافیت بیشتر در تصمیم‌گیری به ارمغان بیاوریم، اما در حال حاضر آماده نیستیم که ارتباط زنده را به صورت کامل و در پخش زنده در دسترس قرار دهیم. من این کار را درست نمی‌دانم. فوتبال مثل هر ورزشی نیست. فوتبال متفاوت است زیرا همه روی هر تصمیمی ذره بین می گذارند و تک تک کلمات آن در رسانه‌ها تحلیل می‌شود و محیط بسیار ناامنی برای داوران ایجاد می‌کن‌د. آنها وقتی روی تصمیم‌گیری متمرکز هستند، باید احساس امنیت کنند.

توجه به کارایی VAR در آخر هفته و در جریان شکست 2-1 برنلی در بورنموث، دوباره توجه‌ها را جلب کرد.

یک لحظه بحث برانگیز پس از دقیقه 89 رخ داد که جی رودریگز به گوشه پایینی شوت زد و اگرچه بلافاصله این گل برای آفساید منتفی شد، کمک داور ویدئویی دیوید کوت در استوکلی پارک پنج دقیقه طول داد تا ماجرا را بررسی کند. چیزی که با اعتراض همه بازیکنان و تماشاگران همراه شد.