به گزارش ورزش سه  استقلال تاجیکستان که از دو سال قبل تا الان همواره با سیستم سه مدافع مرکزی به میدان می‌آید در دیدار رقت مقابل پرسپولیس با سیستم کاملا تدافعی 1-4-5 به میدان رفت و تنها به ضدحملات دل بسته بود.

در آن مسابقه پرسپولیس مثل تمام بازی‌های قبل از آن با سیستم 1-1-4-4 به زمین رفته بود و در نهایت با دو گل برنده شد.
حالا و در بازی برگشت در دوشنبه، استقلال تاجکستان که حتما دنبال اولین برد در مرحله گروهی خواهد بود با سیستم تهاجمی‌تری به زمین خواهد آمد و احتمالا با تغییر سیستم، رو  به سیستم 2-5-3 خواهد آورد.

در نقطه مقابل سیستم پرسپولیس هم در بازی اخیرش دستخوش تغییراتی عجیب شده است. یحیی گل محمدی در مقابل صنعت نفت آبادان برای اولین بار از سیستم 1-3-2-4 در شروع مسابقه استفاده کرد و در نیمه دوم چیزی حدود 30 دقیقه باز هم برای اولین بار در این فصل در حضور توامان شهاب زاهدی و نبیل باهویی 2-4-4 بازی کرد.

حالا و با در نظر گرفتن اینکه به احتمال زیاد استقلال تاجیکستان با سه مدافع مرکزی بازی خواهد کرد و تراکم بیشتری در مرکز زمین خواهد داشت احتمالا پرسپولیس نیز سیستمی مقابل سیستم حریف انتخاب می‌کند. با این شرایط باز هم احتمال استفاده از میلاد سرلک و مسعود ریگی به عنوان دو هافبک دفاعی وجود دارد. البته بعید نیست یحیی باز هم به همان سیستم 1-1-4-4 که بازی‌های زیادی را با آن انجام داده برگردد.