به گزارش "ورزش سه"، دورتموند در شب چهارم دور گروهی رقابت‌های چمپیونزلیگ، در خانه میزبان نیوکسل بود. تیم آلمانی در رده سوم گروهش قرار داشت و بعد از شکست 4-0 تلخ خانگی مقابل بایرن مونیخ، برای احیای روحیه و حفظ شانس‌های صعود به مرحله حذفی چمپیونزلیگ، نیاز مبرمی به یک برد خانگی داشت که موفق شد با یک بازی حساب شده و دو گل در نیمه اول و دوم، پیروز زمین مسابقه را ترک کند.

ویدئو: 315978

در دقیقه 13 روی یک ارسال نزدیک تیرک دروازه نیوکسل، توپ به دست لانگ استف برخورد کرد و بازیکنان دورتموند اعتقاد به پنالتی داشتند، اما داور چنین نظری نداشت و کمک داور ویدیویی هم چیزی را به او منتقل نکرد.

دورتموند در دقیقه 16 مارسل سابیتزار در محوطه جریمه توپی را به آدیمی رساند و او از 15 متری دروازه شوتی را با پای چپ به سمت دروازه حریف فرستاد که پاپ، دروازه‌بان نیوکسل، با دو دست توپ را دور کرد.

1951022
1951023

دورتموند به مدت 10 دقیقه شدیدا روی دروازه نیوکل فشار آورد و در نهایت در دقیقه 26 به گل رسید. حرکت از ستاره دورتموند نمچا شروع شد که ارسالی را در حالتی نامتعادل روی دروازه حریف فرستاد و سابیتاز با نوک پا آن را به نیکلاس فولکروگ رساند و او هم برای باز کردن دروازه فقط نیاز به یک ضربه با نوک پای چپ داشت.

1951024

دورتموند در دقیقه 35 هم می‌توانست به گل دوم برسد. برندت با وجود حرکت زیبا و پشت سر گذاشتن دو مدافع پاسی را برای سابیتاز مهیا کرد که اون نتوانست ضربه دقیقی به توپ بزند.
دورتموند بعد از ارائه یک بازی برتر به رختکن رفت.

1951025

در نیمه دوم ادی هاو دو تعویض با انگیزه‌های هجومی انجام داد و تیمش بازی رو به جلو و بهتری را ارائه کرد. این تیم در همان دقیقه 45 می‌توانست روی ضربه سر جولینتون روی کرنر کیه ران تریپیه به گل برسد که کوبل، دروازه‌بان دورتموند، مانع آن شد.

1951026

در دقیقه 56 نیوکسل یک موقعیت بسیار خوب را از دست داد. جوینتون باز هم می‌توانست بازی را 1-1 کند. ارسال بسیار خطرناک لیوارمنتو از سمت راست به خوبی به جولینتون رسید و او هم توانست روی سر اوزجان، مدافع دورتموند، ضربه سرش را به سمت دروازه بزند که با اختلاف بسیار کمی از کنار تیرک راست دروازه کوبل به بیرون رفت.

1951028
1951027

در دقیقه 79، دورتموند به گل دوم رسید. تریپیه توپ را از دست داد و دورتموند سریع یک ضد حمله را ترتیب داد. و روی یک حرکت یک و دویی کریم ادیمی و یولیان برانت، دورتموند توانست با ضربه برانت به گوشه راست دروازه به گل دوم برسد.

بعد از این گل دورتموند به فاز دفاعی رفت و نیوکسل هم انگیزه‌ای برای گلزنی از خود نشان نداد تا بازی با نتیجه 2-0 به پایان برسد. دورتموند با این پیروزی موقتا به صدر جدول رفت و باید منتظر نتیجه بازی میلان و پاری سن ژرمن باشد.