سال 2018 در چنین روزی، آرسن ونگر اعلام کرد در پایان فصل آرسنال را ترک خواهد کرد.

آرسن ونگر در 20 آوریل 2018 پایان دوران 22 ساله خود را به عنوان سرمربی آرسنال اعلام کرد.

طرفداری| به گزارش فورفورتو، موقعیت این مربی 68 ساله در 18 ماه آخرش به عنوان مربی آرسنال به دلیل ناکامی های مکرر در لیگ جزیره و لیگ قهرمانان به شدت متزلزل شده بود.

این مرد فرانسوی در سه فصل از چهار فصل آخر حضورش در آرسنال جام حذفی را فتح کرده بود اما این برای راضی کردن هواداران کافی نبود و ونگر تصمیم گرفت از هدایت آرسنال در پایان فصل کناره‌گیری کند.

او در اعلامیه‌ی جداییش از باشگاه گفت:

پس از بررسی های دقیق و پیگیری مذاکرات با باشگاه، احساس می کنم زمان مناسبی است که در پایان فصل از سمتم کناره گیری کنم. از همه سپاسگزارم که این افتخار را به من دادند که سال های به یاد ماندنی برای باشگاه رقم بزنم و سالیانی به این تیم خدمت کنم. من باشگاه را با تعهد و صداقت کامل اداره کردم.

ونگر سه عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد که آخرین آنها، جام طلایی فصل 2003/04 بود که بدون پذیرش شکست و باختی به آن جام رسید؛ در حالی که او با 7 بار قهرمانی در جام حذفی انگلیس، از پرافتخارترین مربی ها در این جام محسوب می‌شود.

ونگر قبل از شروع آخرین دیدار خانگی‌ آرسنال که او به عنوان مربی توپچی ها رهبری می‌کرد، مسابقه‌ای که با پیروزی 5-0 مقابل برنلی برای آرسنال به اتمام رسید، مورد تشویق هواداران حاضر در استادیوم قرار گرفت و به احترامش همه ایستاده دست زدند. این در حالی بود که آخرین بازی او به عنوان سرمربی آرسنال، پیروزی 1-0 خارج از خانه مقابل هادرزفیلد بود. شایان ذکر است که در حال حاضر ونگر رئیس بخش توسعه جهانی فوتبال در فیفا است.