به گزارش ورزش سه، مسابقات جام جهانی زیر 17 سال امروز بعد از چهار سال از ساعت 12:30 امروز به وقت تهران با برگزاری چهار دیدار در دو گروه مختلف به میزبانی کشور اندونزی آغاز شد. این مسابقات که پیش از این در سال 2019 به میزبانی برزیل برگزار شده بود، قرار بود در سال 2021 آغاز شود اما مسائل مربوط به شیوع ویروس کووید 19 سبب شد تا نوزدهمین دوره از مسابقات بعد از چهار سال و در کشور اندونزی برگزار شود.

بولت پرسپولیساندونزی 1-1اکوادور
تیم میزبان مسابقات در نخستین بازی خود به مصاف اکوادور رفت. آرخان کاکا بازیکن تیم ملی اندونزی در بیست و دومین دقیقه با ضربه‌ای زیبا دروازه حریف را باز کرد و این گل را تقدیم مادرش کرد که در ورزشگاه نیز حضور داشت. البته این خوشحالی دوام زیادی نداشت زیرا آلن اوباندو شش دقیقه بعد گل خورده را جبران کرد تا در نهایت امتیازات بین این دو تقسیم شود.

بولت پرسپولیسمراکش 2-0 پاناما
در دیگر بازی گروه A، نماینده آفریقا توانست در برابر پاناما عملکرد خوبی از خود نمایش دهد. مراکشی‌ها در این بازی دو بار توسط سیف الدین شلاغمو و آیمان انایر در دقایق 16 و 90+5 به گل رسیدند تا بدین ترتیب صدرنشین این گروه باشند.

بولت پرسپولیسمالی 3-0 ازبکستان
در نخستین روز از مسابقات جام جهانی نوجوانان، ظهر امروز مالی و ازبکستان به مصاف یکدیگر رفتند که در این بازی مامادو دومبیا در دقایق 30، 72 و 75 برای تیم ملی مالی مقابل ازبکستان هت تریک کرد تا این تیم اولین قدم خود را در شروع این تورنمنت محکم برداشته باشد.

بولت پرسپولیساسپانیا 2-0 کانادا
در آخرین بازی امروز، نوجوانان اسپانیایی به مصاف تیم زیر 17 سال کانادا رفت. شاگردان خوسه لانا در دقیقه 21 موفق شد روی درخشش مارک گویو ستاره آینده دار بارسلونا که پیش از این در دیدار مقابل اتلتیک بیلبائو برای تیم اصلی بلوگرانا موفق به گلزنی شده بود، به گل رسید. شرایط بازی از دست کانادا خارج شده بود و اخراج الساندرو بیلو این تیم را بیش از پیش تحت فشار گذاشت. بازی در نیمه دوم تا دقیقه 76 با نتیجه یک بر صفر دنبال می‌شد که این بار نوبت کویم خونینت دیگر ستاره لاماسیا رسید تا گل دوم تیمش را در این دیدار به نام خود ثبت کند تا جوانان اسپانیا حالا با تفاضل گل کمتر نسبت به مالی در رده دوم قرار بگیرند.

بولت سرشاخهبرنامه بازی های فردا نیز به شرح زیر است:

بولت زیر مجموعهگروه C
انگلیس - نیوکالدونیا (ساعت 12:30)
ایران - برزیل (ساعت 15:30)

بولت زیر مجموعهگروه D
لهستان - ژاپن (ساعت 12:30)
آرژانتین-سنگال (ساعت 15:30)