لاولر و بوت دو استعدادیاب ارشد باشگاه منچستریونایتد، شیاطین سرخ را ترک می‌کنند.

باشگاه منچستر یونایتد اعلام کرده که دو تغییر کلیدی را در کادر پشتیبانی و استعدادیابی خود، شاهد خواهد بود.

 

طرفداری| به گزارش سایت گل، درحالی که انتقادات از نقل و انتقالات اخیر شیاطین سرخ اخیراً افزایش یافته است، دو استعدادیاب منچستر یونایتد، جیم لاولر و مارسل بوت، باشگاه را ترک کردند.

لاولر از سال 2014 به عنوان استعدادیاب ارشد یونایتد خدمت می کرد و از نه سال قبل به کادر پشتیبانی باشگاه پیوسته بود. در همین حال، بوت به عنوان رئیس استعدادیابی جهانی باشگاه که از زمان لوئیس فنخال‌ به این سمت منصوب شده بود، نیز باشگاه را ترک خواهد کرد.

سخنگوی یونایتد در مورد جدایی این استعدادیاب‌ها گفت:جیم لاولر تصمیم گرفته پس از 16 سال حضور در این باشگاه از سمت خود به عنوان استعدادیاب ارشد در تابستان کناره گیری کند.

در آن زمان، جیم نقش کلیدی در توسعه‌ و پیشرفت تیم‌های منچستر یونایتد داشت؛ همان تیم‌هایی که فاتح عناوین و جام ها می‌شدند. او منبع مهمی از اطلاعات در راه مشورت دادن به سر الکس فرگوسن و به هر یک از مربیانی بود که با او کار کردند و به حرفهای او عمل کردند.

جیم تشکر صمیمانه‌ی ما برای کمک قابل توجهت به باشگاه را بپذیر. او را با بهترین آرزوهای خودمان برای آینده اش بدرقه می‌کنیم.

این باشگاه همچنین خروج بوت را تایید کرده است. سخنگوی این باشگاه اضافه کرد:

مارسل بوت پس از هشت سال حضور در باشگاه از سمت خود به عنوان رئیس بخش استعدادیابی جهانی کنار رفت. مارسل یک چهره‌ی قابل احترام در داخل و خارج از باشگاه بود. به عنوان دستیار مربی و همچنین به عنوان کسی که قابلیت های استعدادیابی ما را تقویت کرد، در سال های اخیر نقش مهمی در باشگاه ایفا کرده است.

مارسل نیز با تشکر صمیمانه‌ی ما به خاطر مشارکت مهمش و بهترین آرزوهای ما برای آینده‌اش، منچستر را ترک می کند.

این استعدادیابان چه میراثی از خود به جای گذاشته‌اند؟

گفته می‌شود که لاولر در سال 2006 در پشت صحنه‌ی انتقال هنریک لارسن، مهاجم سابق سلتیک و بارسلونا، به یونایتد حضور داشته، و چهار سال بعد به جهت کشف خاویر هرناندز، بازیکنی که در دو قهرمانی منچستریونایتد در لیگ برتر نقشی کلیدی داشت، مورد توجه قرار گرفت.

او پس از ارتقاء به عنوان استعدادیاب ارشد چندان کارهای چشمگیری انجام نداد. همزمان با ارتقاء وی، مارسل بوت در زمان مربیگری فن خال‌ با منچستر قرارداد بست.

شیاطین سرخ در زمانی که این مربی هلندی بین سال‌های 2014 تا 2016 در راس این تیم بود، 13 خرید انجام دادند، اما اکنون تنها لوک شاو بخشی از ترکیب فعلی این تیم است.