به گزارش "ورزش سه"، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته لالیگا، سویا و رئال بتیس به مصاف همدیگر رفتند.

سویا که فقط ۱۱ امتیاز از ۱۱ بازی ابتدایی‌‌اش در لالیگا گرفته بود، میزبان رئال بتیس بود که با یک بازی بیشتر نسبت به آنها، ۲۱ امتیازی بود و در رده هفتم قرار داشت.

بازی با برتری رئال بتیس آغاز شد و شاگردان مانوئل پلگرینی توپ و زمین را در اختیار داشتند. در ادامه آنها در دقیقه ۱۵ توسط هکتور بیرین به گل هم رسیدند، اما داور آن را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

سویا کمی بعد به خودش آمد و خودی نشان داد و با خلق چند حمله نصفه و نیمه برای مهمان خط و نشان کشید. پس از یک بازی پایاپای در نیمه اول و اوایل نیمه دوم، این بتیس بود که توانست اولین گل دربی را به ثمر برساند.

1953545

در دقیقه ۷۲ دیمیتروویچ، دروازه‌بان سویا، سانتر ارسالی را به صورت ناقص دفع کرد و توپ در مرکز محوطه جریمه به مقابل پای ایوزه پرز افتاد و او توانست دروازه حریف را باز کند.

در حالی‌که بتیس به خوبی دفاع می‌کرد و در حال بردن بازی بود، در دقیقه ۷۹ ایوان راکیتیچ در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد، او بدون دورخیز، شوت پای راستی باورنکردنی را به سمت دروازه شلیک کرد و در کمال ناباوری توپ به تور دروازه بتیس چسبید تا بازی مساوی شود.

در ادامه تلاش‌های دو تیم ثمری نداشت و بازی با نتیجه ۱-۱ مساوی خاتمه یافت.

البته این دربی خالی از حاشیه نبود. در ابتدای بازی به دلیل مرگ یکی از بستگان فرناندو، بازیکن سویا یک دقیقه سکوت در ورزشگاه اعلام شد که هواداران بتیس با سوت و هو، سکوت ورزشگاه را شکستند و به این بازیکن بی‌احترامی کردند.