به گزارش ورزش سه آخرین تقابل تیم ملی ایران و هنگ کنک به 13 خردادماه 1400 مربوط می‌شود؛ مسابقه‌ای که حکم مرحله پیش مقدماتی جام جهانی 2022 و مقدماتی جام ملت‌های آسیا را داشت. در آن مقطع دراگان اسکوچیچ  سرمربی تیم ملی بود و بازی در ورزشگاه شیخ علی بن محمد آل خلیفه منامه برگزار می‌شد که ورزشگاه باشگاه المحرق است.

در آن بازی تیم ملی با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، وحید امیری، صادق محرمی، احمد نوراللهی، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون به مصاف حریف رفت که در نیمه دوم نفراتی مثل سامان قدوس، میلاد محمدی، مهدی ترابی، کریم انصاری فرد و کاوه رضایی به میدان رفتند.

1954369

از جمع بازیکنان اصلی آن روز تیم ملی وحید امیری و علی قلی‌زاده فعلا مصدوم هستند و جایی در تیم ایران ندارند. جالب اینکه در آن مسابقه نفراتی مثل دانیال اسماعیلی فر، سیامک نعمتی، امیر عابدزاده  و مهدی قایدی نیز روی نیمکت حضور داشتند که این سه نفر به علاوه کاوه رضایی حالا ملی‌پوش نیستند.

با این وجود با در نظر گرفتن ترکیب اصلی دیدار دو سال و نیم قبل تیم ملی مقابل هنگ کنگ، حریف تیم ملی با تیم متفاوتی روبرو نخواهد شد و تقریبا همان تیم اسکوچیچ با تغییراتی جزئی رودرروی این حریف آسیایی قرار خواهد گرفت.

1954370

گفتنی است آخرین بازی دو تیم در خرداد 1400 با نتیجه سه بر یک به سود تیم ملی تمام شده بود که در آن بازی علی قلی‌زاده، وحید امیری و کریم انصاری فرد موفق به گلزنی شدند که از این جمع امیری و قلی زاده به خاطر مصدومیت در ترکیب حضور ندارند.