به گزارش "ورزش سه"، دو سال پیش وقتی ژاوی مربی بارسا شد، عثمان دمبله در بارسا شرایط چندان خوبی نداشت ولی ژاوی اصرار به حفظ او داشت. 

مربی کاتالان با اطمینان می‌گفت که دمبله در پست خودش بهترین بازیکن دنیاست و زیر نظر او بیشتر نیز پیشرفت خواهد کرد. ستاره فرانسوی البته که با ژاوی روزهای بسیار خوبی را تجربه کرد و او بازیکن همیشه ثابت ترکیب بارسا نیز بود.

1903501

ژاوی اطمینان کامل به دمبله داشت و او نیز پاسخ اعتماد مربی‌اش را در میدان به بهترین شکل داد، ولی در تابستان امسال دمبله تصمیم به جدایی از بارسا گرفت تا ژاوی و همه هواداران بارسا را شوکه کند. 

رسیدن یک پیشنهاد خوب از پی اس جی و وسوسه هم‌تیمی شدن با امباپه باعث شد دمبله شرایط عالی خود در بارسا را رها کرده و چالش بزرگ پاریس را قبول کند.

1916438

طبق مطالعه انجام شده توسط مؤسسه تحقیقاتی فوتبال (CIES)، دمبله تا به اینجای فصل بیش از هر بازیکنی در سطح اول فوتبال اروپا شانس گل خلق کرده و در پست خودش بهترین بوده تا ادعای ژاوی حالا ثابت شود. 

دمبله هنوز با پیراهن پی اس جی گل نزده و چهار پاس گل داده ولی فعالیت او در فاز تهاجمی پی اس جی اغلب منجر به ایجاد موقعیت گلزنی شده است. در رده بندی 100 بازیکن برتر از این حیث نام 16 بازیکن از لیگ برتر انگلیس به چشم می‌خورد و در رتبه های دوم تا پنجم نیز به ترتیب، لروی سانه از بایرن، نیکو ویلیامز از بیلبائو، کیلیان امباپه از پی اس جی و موسی دیابی از استون ویلا قرار دارند.