به گزارش ورزش سه، از دل بهترین خاطرات گذشته تیم ملی در دل دهه هفتاد و هشتاد، تمامی ضمیرها در گروی دو نام بود، دایی و خداداد!

حال مدت‌ها گذشته و تمامی شرایط تغییر کرده، شاید آقای گل فوتبال کشورمان هنوز هم شهریار فوتبال ایران باشد اما اکنون این زوج سردار آزمون و مهدی طارمی هستند که یکه تازی می‌کنند. زوجی که در بازی با هنگ کنگ در نقش دو قاتل ظاهر شدند و در ورزشگاه آزادی به هنگ کنگی‌ها امان ندادند.

سردار آزمون با دو گلی که در این بازی زد، با ۴۹ گل در رده سوم و مهدی طارمی با ۴۰ گل در رتبه چهارم گلزنان فوتبال ملی هستند و روز به روز تعداد گل‌های خود را افزایش می‌دهند و حالا این دو بازیکن سهم بالایی در تاثیر از گل‌های یکدیگر دارند.

1955424

آزمون ۹ پاس گل از طارمی دریافت کرده و هیچ بازیکنی بیشتر از طارمی در گل‌های آزمون تاثیرگذار نبوده است. آزمون هم وضعیت مشابهی نسبت به طارمی دارد.

این بازیکن ۷ پاس گل به طارمی داده است و طارمی بیشترین پاس گل خود را از آزمون گرفته است. این ۲ بازیکن در مجموع ۱۶ بار با پاس گل به هم موفق به گلزنی شدند و از این نظر بهترین آمار را در تاریخ فوتبال ایران دارند.

1955425

ازجمله گل‌های معروف این ۲ بازیکن به گلزنی طارمی برابر ازبکستان با پاس گل سردار در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ می‌توان اشاره کرد که منجر به صعود ایران به این مسابقات شد و حالا این زوج برای جام ملت‌های آسیا رویاهای زیادی خواهند داشت.

پس از طارمی و آزمون که بهترین عملکرد را در کنار هم داشته‌اند، یک زوج تاریخی با ۹ گل و پاس گل در رده دوم تاریخ تیم ملی قرار دارند که روزهای به یادماندنی را در فوتبال ایران خلق کردند.

علی دایی و خداداد عزیزی ۹ بار با پاس یکدیگر دروازه حریفان را باز کردند. خاطره‌انگیزترین گل تاریخ تیم ملی توسط خداداد عزیزی به استرالیا با پاس حساب‌شده علی دایی به ثمر رسیده شد.