به گزارش "ورزش سه"، همانطور که پیش از این نیز در خبرها عنوان شده بود، مارسلو گایاردو ملی پوش سابق تیم ملی آرژانتین به عنوان سرمربی جدید الاتحاد انتخاب شد تا به عنوان جانشین نونو اسپریتو سانتو، روی نیمکت مدافع عنوان قهرمانی لیگ حرفه‌ای عربستان بنشیند. تیمی که قرار است در جام جهانی باشگاه‌ها به عنوان نماینده میزبان، در این مسابقات شرکت کند.

پس از شکست الاتحاد برابر نیروی هوایی عراق، مدیران باشگاه تصمیم گرفتند تا نونو سانتو را از کار برکنار کنند و در این مدت با گزینه‌های مختلفی از جمله لوپتگی نیز به مذاکره پرداختند ولی در نهایت با مارسلو گایاردو به توافق رسیدند و این سرمربی قرار است هدایت تیم شهر جده را برعهده بگیرد.

1955874

قرارداد گایاردو تا سال 2025 است ولی قابلیت تمدید تا 2 سال دیگر را نیز دارد. گفته می‌شود که او سالانه 18 میلیون یورو از الاتحاد دستمزد دریافت می‌کند که رقم شگفت انگیزی برای این سرمربی 47 ساله محسوب می‌شود.

گایاردو کار مربیگری را در سال 2011 و در ناسیونال اروگوئه آغاز کرد و با این تیم نیز قهرمان شد، از سال 2014 تا 2022 و حدود بیش از هشت سال هدایت ریورپلاته آرژانتین را بر عهده داشت. او طی این مدت، 13 بار با ریورپلاته به قهرمانی دست یافت از جمله 2 لیبرتادورس و سه قهرمانی لیگ آرژانتین.

1955875

گایاردو در شرایطی جانشین نونو سانتو شده که الاتحاد در پنج دیدار اخیر خود فقط در یک مسابقه موفق به کسب پیروزی شده است. آنها حریف سپاهان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌روند.