به گزارش "ورزش‌ سه"، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از تساوی 2 بر 2 مقابل ازبکستان در ورزشگاه ملی تاشکند اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: من به فوتبال آسیا و سرمربی ازبکستان تبریک می‌گویم. بنظرم بازی خوبی بود، هم از نظر کیفیت و هم از نظر گل زده. 

سرمربی تیم ملی که از عملکرد بازیکنانش در نیمه دوم رضایت نداشت، اضافه کرد: بازیکنان ما فکر کردند در پایان نیمه اول بازی تمام شده و فوتبال را یک نیمه دیدند، در صورتی که تیم ازبکستان در نیمه دوم با قلبش بازی کرد و دلیلی که توانستند دو گل به ثمر برسانند همین موضوع بود. ما در زمین راه رفتیم و آنها با قلبشان بازی کردند. 

قلعه‌نویی در بخش ابتدایی حرف‌هایش را اینگونه جمع‌بندی کرد: بخاطر این بازی تبریک می‌گویم. تماشاگران چه در داخل استادیوم و چه ببینده تلویزیونی از این بازی لذت بردند. این بازی درس بزرگی برای ما بود. فوتبال عین زندگی است، اول تنبیه می‌کند و بعد درس می‌دهد. ما از این بازی برای جام ملت‌ها درس بزرگی گرفتیم که در زمین اسم‌ها بازی نمی‌کنند و تیمی می‌برد که با قلبش بازی می‌کند.

1956866

سوال اول از امیر قلعه‌نویی این بود که در دو باری که هدایت تیم ملی ایران را عهده دار شده، کدام تیم را از نظر بازیکن قوی‌تر می‌داند که او در واکنش به این سوال گفت: من ۲ بار سرمربی تیم ملی شدم و هر دو بار شرایط تیم ملی از نظر بازیکن خوب بوده است.

قلعه‌نویی درمورد اینکه کارلوس کی‌روش ۱۰ سال سرمربی ایران بوده و آیا شیوه بازی این تیم نسبت به دوره او تغییر کرده است، گفت: کی‌روش مربی بسیار بزرگی است و برای فوتبال ایران خیلی زحمت کشید. این سوال برای من که ۲۲ سال است مربیگری می‌کنم، زیاد جالب نیست. من دو بار مربی تیم ملی بودم، کلی در ایران جام دارم و در زمان فوتبالم قهرمان آسیا شدم.

1956914

سرمربی تیم ملی ادامه داد: با این حال سوال شما را فنی جواب می‌دهم. افرادی که سبک مربیگری مرا می‌شناسند، می‌دانند که فلسفه من فوتبال هجومی است. این در آمار تیم‌هایی که قبلا مربیگری می‌کردم مشخص است، معمولاً رقابت آقای گلی برای تیم‌های من بوده و هست. 

امیر قلعه‌نویی در ادامه به تشکر از بازیکنانش پرداخت و با شوخی از قطع شدن روند پیروزی‌های پیاپی تیم ملی زیر نظر او حرف زد: ما تا جام ملت‌های آسیا زمان کمی داریم. باید با همین بازیکنان کار را جلو ببریم ولی از همین بازیکنان هم تشکر می‌کنم. از زمانی که آمده‌ام با کیفیت بازی می‌کنند و اگر امروز می‌بردیم دهمین برد پیاپی من بود که این رکورد من  امروز  شکست (با خنده).