به گزارش ورزش سه، تیم ملی در مقابل ازبکستان باز هم با همان سیستم 1-3-2-4 به میدان رفت و سعید عزت اللهی و سامان قدوس کمربند میانی را سفت کردند اما نه این دو بازیکن نه نفراتی که مقابل آنها بازی می‌کردند روز خوبی را پشت سر نگذاشتند. در عین حال علی کریمی هم که جای قدوس را در آخرین دقایق نیمه نخست گرفت شرایط جالبی نداشت و نتوانست به تیم ملی کمک کند.

در جریان این مسابقه عزت اللهی یکی دو بار توپ لو داد و کریمی هم به نوعی پایه گذار گل اول حریف شد اما مهمتر از این، بحث وا دادن خط میانی و دادن بازی به حریف بود که می‌تواند عملکرد خط میانی تیم ملی را زیر سوال ببرد.

1956984

در  نیمه دوم این مسابقه و حتی زمانی که تیم ملی به گل دوم در نیمه نخست رسید خط میانی حریف برتری چشمگیری به خط میانی تیم ملی داشت و همین مسئله باعث شد خط دفاع تحت فشار قرار گرفته و دو بار تسلیم شود.

البته در پاره‌ای از موارد در نیمه دوم همین خط میانی با تجربه نفراتش از زیر فشار خارج شده و در سریع‌ترین زمان ممکن توپ را به حوالی محطه جریمه حیف می‌رساندند اما در مجموع روز خوبی را پشت سر نگذاشتند و یکی از دلایل تعویض بازی دو هیچ برده با تساوی 2-2 همین کیفیت پایین خط میانی بود.

1956983

در واقع خط میانی تیم ملی در این بازی تحت تاثیر نمایش درخشان هافبک‌های حریف قرار گرفت اما به صورت فردی نیز هافبک‌های ما شرایط خوبی نداشتند و تنها نقطه پررنگ نمایش آنها همان توپگیری و پاس گل سامان قدوس در نیمه نخست بود.

عکس: محسن داودی