به گزارش "ورزش سه"، در دومین دیدار از مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا، روز گذشته تیم ملی ایران در تاشکند پایتخت ازبکستان به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت، اما در این بازی درست در شرایطی که ملی پوشان کشورمان توانسته بودند با دو گل از ازبکستان جلو بودند تا اینکه گل نخست ازبک‌ها توسط اوستون اورونوف به ثمر رسید.

1957322

اوستون اورونوف ستاره‌ای 22 ساله و کاپیتان امیدهای این کشور که اگر چه فوتبال خود را در سال 2017 در پاختاکور شروع کرد و تا سال 2019، هر سال به عنوان بهترین بازیکن جوان ازبکستان شناخته می‌شد تا اینکه در آغاز سال 2020 راهی روسیه شد تا برای اوفا بازی کند اما او در همان مدت کوتاه اگر چه گلزنی نکرده بود، اما کیفیت او باعث شده تا همراه با خویچا کواراتسخلیا، ستاره گرجستانی آن زمان روبین‌کازان، به عنوان یکی از بهترین نقل و انتقالات فوتبال روسیه شناخته شود.

1957323

او خیلی زود راهی اسپارتاک مسکو شد، اما چندان رشد نکرد تا دوباره به اوفا برگردد، ولی نتوانست برای ماندن در این تیم رضایت سران این باشگاه روس را جلب کنند و راهی اورال روسیه شد. او در ادامه مسیر پسرفتش دوباره به ازبکستان بازگشت تا پیراهن نوبهار را به تن کند و البته او در این مدت جدای از اینکه در تیم المپیک ازبکستان بازی می‌کرد، در تیم اصلی ازبکستان 18 بازی انجام داده و حالا با گلزنی برابر ایران، چهارمین گل ملی خودش را به ثبت رساند.

اورونوف در شرایطی برابر تیم ملی ایران یک گل به ثمر رساند و پاس گل تساوی را نیز داد که او در دو دیدار رفت و برگشت نوبهار ازبکستان برابر نساجی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیز عملکرد قابل توجهی از خود ارائه داد و سه بار دروازه مظاهری را باز کرد و یک مرتبه نیز پاس گل داد تا او در عرض یک ماه برابر تیم‌های ایرانی، چهار بار گلزنی کرده و دو مرتبه نیز پاس گل بدهد.