خرید باشگاه میلان توسط اینوستکورپ ممکن است سیاست‌های نقل و انتقالاتی آن‌ها را دگرگون کند

جدایی لوکاکو از چلسی به توان مالی باشگاه‌های علاقه‌مند به او بستگی دارد.

طرفداری | به گزارش گل، خرید گران‌قیمت ۱۱۵ میلیون یورویی روملو لوکاکو خیلی زود تبدیل به یک پروژه شکست‌خورده شد. ستاره درخشان سابق اینتر در سری آ، بازگشت ناموفقی به لیگ برتر داشته و در ۲۱ دیدار این فصل فقط پنج بار برای چلسی گلزنی کرده است. مصاحبه جنجالی چند ماه قبل لوکاکو وخامت اوضاع را بیشتر کرد تا از همان میانه فصل، شایعاتی در خصوص جدایی او ایجاد شود. با گذر زمان، شرایط مهاجم بلژیکی بهتر نشد و به طور کامل جایگاه خود در ترکیب تیم توخل را از دست داد. بنابراین همچنان شانس زیادی برای جدایی او وجود دارد اما این موضوع به تغییر مالکیت چلسی و برنامه‌های مالکین بعدی آن‌ها وابسته است.

 

مانع بزرگ: مسائل مالی

 

روملو لوکاکو با مبلغ قابل توجه ۱۱۵ میلیون یورو از اینتر راهی چلسی شد. با وجود افت فاحش کیفیت فردی، او همچنان ارزش بالایی در حدود ۸۰ میلیون یورو دارد. طبیعتا چلسی برای فروش بازیکنی که هزینه سنگینی بابت خریدش انجام داده و هنوز ۴ سال دیگر قرارداد دارد، رقم درخواستی پایینی نخواهد داشت. موضوع مهم دیگر، حقوق بسیار بالای لوکاکو است. او هر هفته مبلغ ۳۲۵ هزار پوند را به عنوان دستمزد دریافت می‌کند که پرداخت آن برای باشگاه‌های ثروت‌مند اروپایی هم ساده نیست. البته ممکن است چلسی برای آسان‌تر شدن جدایی مهاجم ۲۸ ساله، مسئولیت پرداخت بخشی از حقوق او را بر عهده بگیرد.

 

اینوستکورپ و رویاهای بزرگ

 

در روزهای اخیر، اخباری راجع به تغییر مالکیت باشگاه میلان به گوش رسیده که وقوع آن‌ها دور از ذهن نیست. الیوت در حال مذاکره با اینوستکورپ بر سر فروش میلان با مبلغی نزدیک به یک میلیارد دلار است. در صورت روی کار آمدن سرمایه‌گذاران متمول بحرینی، احتمال تغییر سیاست‌های نقل و انتقالاتی میلان وجود دارد و خرید ستاره‌های بزرگ یکی از اهداف آن‌ها خواهد بود. نیاز روسونری به یک مهاجم جدید و سوابق درخشان لوکاکو در سری آ، چنین انتقالی را مانند قطعه گم شده یک پازل جلوه می‌دهد. با این حال، علاقه شدید بیگ روم به اینتر یکی از موانع در مسیر این انتقال احتمالی است. 

همکاری مجدد با لوکاکو یکی از گزینه‌های مدیران اینتر به حساب می‌آید اما آن‌ها با محدودیت‌های مالی مواجه‌اند که باعث تمایلشان به جذب بازیکن‌های ارزان‌قیمت‌تر می‌شود. انتقال قرضی لوکاکو یکی دیگر از راه حل‌های پیش روی طرفین است.