به گزارش "ورزش سه"، در فصل جدید لیگ برتر اعتراضات به داوری به شکل قابل توجهی بیشتر شده است. از تعداد جریمه‌های کارت زرد به علت اعتراض به داوری تا بیانیه باشگاه‌ها. معروف‌ترین این بیانیه‌ها، از سوی لیورپول و آرسنال فرستاده شد و هر دو باشگاه مدعی بودند که فرصت صدرنشینی را به خاطر اشتباهات داوری از دست داده‌اند. این وقایع به افزایش فشار بر داوران بر داخل و خارج زمین منجر شده است.

میل اسپورت به صورت اختصاصی دریافته است که لیگ برتر و اتحادیه فوتبال انگلیس هفته گذشته در جلسه‌ای با کمیته داوران لیگ برتر و فدراسیون فوتبال تصمیم به اتخاذ رویکرد سخت گیرانه برای اعتراض شدید به داوران در جریان بازی و بعد از آن گرفته‌اند. به طوری که سرمربی‌ها به دلیل صحبت‌های توهین آمیز در کنفرانس‌های خبری‌شان هم می‌توانند به جریمه‌های طولانی و محرومیت از مسابقات محکوم شوند.

1957576

برای مثال، سخنانی شبیه به حرف‌های میکل آرتتا در سنت جیمز پارک اوایل این ماه که در آن او تصمیم استوارت آتول برای تایید گل پیروزی بخش آنتونی گوردون برای نیوکاسل را "شرم آور" و "ننگ" توصیف کرد، در جلسه هفته گذشته مطرح شد، چرا که بعد از آن بیانیه باشگاه آرسنال هم برای اعتراض منتشر شد. سران باشگاه از سرمربی خود حمایت کردند و از اتحادیه داوران خواستند که فوراً استانداردهای داوری را در لیگ برتر بازنگری کند. آرتتا به دلیل این مصاحبه، هفته گذشته با اتهام استفاده از کلماتی که "توهین آمیز به مسئولان مسابقه و/یا مضر به بازی و/یا بدنام کردن بازی بود" توسط اتحادیه فوتبال انگلیس به خاطر رفتار نادرست تفهیم اتهام شده است و تا جمعه وقت دارد از خود دفاع کنند.

برنامه مقامات مسئول فوتبال انگلیس این است که هزینه این شکل اظهار نظر را برای کادر فنی تیم‌ها بالا ببرد. در جلسه هفته گذشته اتحادیه فوتبال انگلیس همچنین به صراحت اعلام شد که در آینده هر باشگاهی که حمایت عمومی از سرمربی‌ای که به شدت از داوران انتقاد کرده‌اند ارائه دهد، با جریمه‌های سنگین مواجه خواهد شد.