به گزارش "ورزش سه"، رضا عنایتی در شرایطی به عنوان سرمربی جدید پیکان معرفی شده است که دوران مربیگری او پر فراز و نشیب و آبستن اتفاقات ریز و درشت زیادی بوده است. مربی جوان و 47 ساله‌ای که هوادار را به لیگ برتر رساند ولی در مأموریت صعود به المپیک بازماند.

عنایتی در لیگ شانزدهم فصل را در تیم صمد مرفاوی آغاز کرد و در نیم فصل دوم شایعه جدایی‌اش از صبا قوت گرفت اما بارها مشاهده شد در کنار زمین مرفاوی با او در حال مشاوره است. در نهایت محمدرضا کشوری‌فرد مدیرعامل وقت باشگاه صبا رسما اعلام کرد که عنایتی علاوه بر بازی، در کنار صمد مرفاوی به‌عنوان مربی فعالیت خواهد کرد.

این نخستین تجربه رسمی عنایتی به عنوان عضو کادر فنی بود. او سپس در مهر 96 و پس از برکناری اکبر میثاقیان، در کنار علیرضا مرزبان به عنوان مربی سیاه جامگان انتخاب شد. اما پس از چهار بازی، مرزبان نیز از این سمت کنار رفت تا عنایتی در قامت سرمربی هدایت نماینده مشهد را برعهده بگیرد.

1612268

اما دوره مربیگری عنایتی در سیاه جامگان خیلی کوتاه بود و او زمستان همان سال 96 از هدایت این تیم کناره گیری کرد. او در تیرماه 97 با عقد قراردادی هدایت تیم فوتبال پاس همدان را بر عهده گرفت ولی چند روز مانده به آغاز رقابت‌های لیگ دسته دوم از این تیم جدا شد.

در نهایت و پس از گذشت یک سال، عنایتی راهی قشقایی شیراز شد و در خرداد 98 به عنوان سرمربی این تیم انتخاب گردید. اما او پس از فقط پنج بازی و شکست برابر فجرسپاسی، از سمت خود استعفا داد و از این تیم نیز جدا شد.

اوج عملکرد این سرمربی جوان به دوران حضورش در تیم هوادار بازمیگردد. او ابتدا این تیم که سرخپوشان نام داشت را در نیم فصل دوم هدایت کرد و با پایان آن فصل و سپس با تغییر نام این باشگاه به هوادار، موفق شد باشگاه تازه تأسیس شده را از لیگ دسته اول به لیگ برتر بیاورد دستاورد مهمی را در کارنامه مربیگری خود به ثبت برساند.

1957564

عنایتی در فصل دومی که هدایت هوادار را بر عهده داشت، با این تیم رتبه یازدهم جدول را کسب کرد تا این تیم در لیگ برتر ماندگار شود. در پایان فصل، او رسما از این تیم جدا شد تا ساکت الهامی هدایت هوادار را برعهده بگیرد.

این سرمربی جوان که مدتی را از میادین به دور بود، برای مدت زمان کوتاهی در فصل قبل روی نیمکت تیم بحران زده نفت مسجدسلیمان نشست ولی خیلی زود از این تیم جدا شد تا در ادامه به عنوان سرمربی تیم امید ایران انتخاب شود.

عنایتی اردیبهشت امسال به عنوان جانشین مهدوی کیا روی نیمکت تیم امید نشست ولی در رساندن این تیم به المپیک پاریس بازماند و در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز با شکست برابر هنگ کنگ به دستاوردی نرسید و حالا قرار است در کسوت سرمربی پیکان به لیگ برتر بازگردد.