شاگردان روزه با هدف جلوگیری از قهرمانی زود هنگام بایرن مونیخ در درکلاسیکر، پا به آلیانتس آرنا خواهند گذاشت

روز شنبه بروسیا دورتموند باید در آلیانتس آرنا به مصاف بایرن مونیخ برود. 

به گزارش طرفداری و به نقل از سایت بروسیا دورتموند، مارکو روزه در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ در مورد وضعیت مصدومان دورتموند، رویارویی با بایرن مونیخ و احتمال قهرمانی آن‌ها در روز شنبه، دوئل ارلینگ هالند و روبرت لواندوفسکی،  نیکلاس زوله و برخی دیگر از مسائل صحبت کرده است.

مارکو روزه در مورد وضعیت مصدومان و غایبین دورتموند مقابل بایرن، گفت:

متاسفانه گرگر کوبل این هفته تمرینات را به دلیل مصدومیت از دست داد. او از ناحیه رباط دچار آسیب دیدگی شده و یک تا دو هفته از میادین دور خواهد بود. اکسل ویتسل نیز عفونتی دارد که باید با آنتی بیوتیک‌ها درمان شود، او را هم شنبه در اختیار نداریم. رافائل گریرو، فلیکس پاسلاک و نیکو شولتز در دسترس خواهند بود. همچنین وضعیت ماریوس وولف و دن اکسل زاگادو نا‌مشخص است. باید در آخرین جلسه تمرینی بررسی کنیم آیا آن‌ها آمادگی لازم برای حضور در بازی شنبه را دارند یا خیر.

 روزه در مورد رویارویی با بایرن مونیخ و احتمال قهرمانی آن‌ها در درکلاسیکر، گفت:

این یک رویارویی مهم و کلاسیک است. برد در مونیخ همیشه خوب است. بایرن مونیخ می‌تواند قهرمان شود و با این هدف به زمین می‌آیند. ما سعی می‌کنیم تا از این مورد جلو‌گیری کنیم. این وظیفه ما است. برای انجام دادن چنین کاری باید عملکرد خیلی خوبی را از خود به نمایش بگذاریم. ما به یک نمایش شجاعانه در مونیخ نیاز داریم. تنها تمرکز کردن روی دفاع فایده‌ای ندارد و ما هم می‌خواهیم که بازی خود را در زمین انجام دهیم. شنبه گذشته عملکرد بسیار خوبی داشتیم و باید آن را مقابل بایرن هم تکرار کنیم. 

 مارکو روزه در مورد تام روته که برای اولین بار برای دورتموند مقابل وولفسبورگ به میدان رفت و عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت، گفت:

 همه ما به خاطر او و آکادمی‌مان خوشحال بودیم. او عملکرد خوبی در طی 90 دقیقه داشت. باید راهی برای ادغام کردن او در تیم پیدا کنیم. ما باید مراقبش باشیم و هدفی مشخص برای او داشته باشیم. تام روته ثابت کرده که توانایی بازی در این سطح را دارد. وقتی بچه‌ها به خوبی تمرین می‌کنند، همیشه باید به عنوان یک گزینه در نظر گرفته شوند. او هنوز هم می‌تواند عملکرد دفاعی خود را بهبود ببخشد. همه چیز در زمین تمرین مشخص است. سیگنالی واضح وجود دارد که نباید این مورد را نادیده بگیرید.

 مارکو روزه در مورد مقایسه هالند و لواندوفسکی، گفت:

 می‌توان گفت هر دو آن‌ها به خاطر تعداد گل‌هایی که به ثمر رسانده‌اند، یک مهره تعیین کننده در تیم خود هستند. اگر در جزئیات ریز‌تر شویم، هر‌کدام از آن‌ها نقاط قوت خود را دارند. لواندوفسکی تقریبا در تمام پست‌ها به کار گرفته می‌شود. او به عقب می‌آید و سپس بلافاصله می‌تواند خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد. او یک پکیج کامل است. ارلینگ نیز در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده است. سرعتی که دارد، او را تبدیل به یک سلاح کامل در خط حمله می‌کند. ضربه‌های سر او نیز بهتر شده‌اند. هرگاه در محوطه جریمه توپ توپ را می‌گیرد، می‌داند که آن را چگونه به گل تبدیل کند. وقتی که چنین بازیکنانی را از دست بدهید، آنگاه قدرشان را می‌دانید. (برای جایگزینی) باید راه‌های جدیدی پیدا کرد. به عنوان یک مربی، همیشه خواهان حضور چنین بازیکنان جوانی در تیم خود هستید. 

 روزه در مورد نیکلاس زوله که از فصل آینده لباس دورتموند را بر تن خواهد کرد، گفت:

 همه ما می‌دانیم که نیکلاس سال آینده به دورتموند خواهد آمد. اما ما می‌توانیم (برای بازی شنبه) این مسائل را جدا از هم در نظر بگیریم. او گفته که دوست دارد به حداکثر موفقیت دست پیدا کند. فکر کنم منطقی باشد که فعلا نخواهیم در این مورد صحبت کنیم.