به گزارش "ورزش سه"، در ادامه نشست های رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران که در حاشیه برگزاری کنفرانس کمیته پارالمپیک آسیا و نیز مجمع عمومی – انتخاباتی این کمیته در ریاض در حال برگزاری است، تفاهم نامه همکاری میان کمیته پارالمپیک ایران با کشورهای کره جنوبی و مالدیو به امضا رسید.

غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک ابتدا با جین اووان جینگ رییس کمیته ملی پارالمپیک کره جنوبی ملاقات کرد و در ادامه تفاهم نامه بین دو کشور امضا شد. وجود ظرفیت های فراوان ورزشی و علمی و نیز سوابق طولانی مدت حمایت از توسعه ورزش پارالمپیک در هر دو کشور، زمینه ساز این تفاهم نامه بود. مقرر شد طی یک ماه آینده زمینه های اجرایی این تفاهم نامه را در دو رشته تیراندازی با کمان و تنیس روی میز فراهم آورده و همکاری های آکادمیک خود را در اولویت قرار دهند.در راستای حمایت از کمیته های ملی پارالمپیک آسیا APC ، کمیته ملی پارالمپیک مالدیو که از اعضای جدید پارالمپیک آسیا نیز به شمار می رود، مورد توجه و حمایت کمیته ملی پارالمپیک ایران قرار گرفت.

1958923

همچنین در راستای مذاکرات انجام شده با رئیس و دبیرکل کمیته پارالمپیک مالدیو که در خلال بازی های پاراآسیایی هانگژو صورت گرفت، مقرر شد توسعه جنبش پارالمپیک در این کشور مورد حمایت ایران قرار گیرد. بر این اساس غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران در حاشیه برگزاری مجمع عمومی APC در ریاض موافقت نمود تفاهم نامه همکاری میان دو کشور ایران و مالدیو منعقد و در برنامه ریزی مشترک فرصت های لازم برای اعزام نمایندگان دو کشور در رویدادهای مختلف فراهم و اجرایی شود.