به گزارش "ورزش سه"، این باشگاه ماه گذشته توسط یک کمیسیون مستقل به دلیل نقض قوانین سود و پایداری لیگ برتر با مجازات بی سابقه کسر 10 امتیاز رو به رو شد. این کسر امتیاز بیشترین میزان در تاریخ مسابقات لیگ برتر و اولین مورد جریمه این چنینی در رابطه با قوانین بازی جوانمردانه مالی بود و باعث شد تیم شان دایک از رده چهاردهم جدول لیگ برتر به رده نوزدهم سقوط کند و در خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار داشته باشد.

حالا باشگاه اورتون بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن خبر اعتراض رسمی خود را به مقامات لیگ برتری اعلام کرده است. در بیانیه اورتون آمده است: "باشگاه فوتبال اورتون امروز درخواست تجدیدنظر خود را در مورد تصمیم کمیسیون لیگ برتر مبنی بر کسر 10 امتیاز از باشگاه، به رئیس هیئت قضایی لیگ برتر ارائه کرده است. اکنون یک هیئت استیناف برای رسیدگی به این پرونده تعیین خواهد شد."

1960895

اورتون از قبل از قصد خود را برای مبارزه با مجازاتی که آن را "کاملاً نامتناسب و ناعادلانه" می‌خواند، نشان داده بود و اکنون رسماً درخواست تجدیدنظر کرده است. مجازات اورتون در ماه مارس به دلیل نقض موارد ذکر شده به کمیسیون لیگ برتری ارجاع شد، که مربوط به محاسبه سود این باشگاه برای دوره سه ساله منتهی به فصل 2021-22 بوده است. لیگ برتر انگلیس ادعا کرد که اورتون 124.5 میلیون پوند در طول دوره تراز منفی مالی داشته است که بیش از حد مجاز 105 میلیون پوندی است که طبق قوانین لیگ برتر مجاز است. باشگاه اورتون پذیرفت که تراز مالی این باشگاه بیشتر از حد مجاز منفی بوده است اما فقط به میزان 7.9 میلیون پوند، و استدلال کرد که این خرج اضافی در شرایط سختی در دوران کرونا انجام شده است.