به گزارش ورزش سه، قرعه کشی یورو 2024 بالاخره صورت گرفت و در شرایطی که هنوز بازی‌های  پلی آف صورت نگرفته تا تکلیف تمام 24 تیم صعودکننده مشخص نیست اما در گروه D، هلند، فرانسه و اتریش به همراه یک تیم از میان‌های استونی، فنلاند، لهستان و ولز قرار خواهد بود این گروه را تکمیل کنند اما با این شرایط هنوز این گروه نزدیک ترین وضعیت را نسبت به گروه مرگ خواهد داشت.

فرانسه-اتریش
از دل جنگ پروس و اتریش، فرانسوی‌ها متحد با اتریش بودند. در 25 بازی، اگر برد اتریش در مقدماتی جام جهانی 2010 را نادیده بگیریم آخرین برد اتریش به سال 1970 برمی‎گردد. فرانسه پس از اینکه این تیم را در مرحله گروهی جام جهانی 1982 شکست داد، نسل به نسل پیروزی برابر اتریشی‎ها را آموختند.

فرانسه-هلند
اگر چه هلند تا پیش از سال 2018 در پیروزی مقابل فرانسوی‌ها پیشتاز بود اما اکنون مدتی است که در 30 تقابل، 16 برد فرانسه داشته و 11 برد هلند؛ هلند در 9 تقابل اخیر مقابل فرانسه، تنها دو برد داشته که یکی از آن‌ها در لیگ ملتهای سال 2018/19 بود و دیگری یورو 2008 جایی که در گروه C، اشنایدر، درک کویت، روبن و روبین فن پرسی یکی پس از دیگری در نقش یک قاتل بی‌رحم آبی‌ها را نابود کردند. دو تیم بار دیگر در یورو 2000 با یکدیگر بازی کردند که اگر چه هلند از این یورو خاطره پیروزی سه بر دو مقابل فرانسه را دارد اما آبی‌ها خاطره‌ای شیرین‌تر به جذابیت قهرمانی در جام ملتها را دارند.

هلند-اتریش
نارنجی پوشان در یورو 2020 هم با این تیم دیدار داشتند اما یاران آلابا و سابیتزر به قدری شرایط بدی داشتند که نتوانستند حرفی برای گفتن داشته باشند. آخرین شکست اتریش در جدال با هلند به سال 1990 و یک دیدار دوستانه برمی‌گردد جایی که رونالد کومان سرمربی فعلی هلند و مارکو فن باستن دو گل هلند را به ثمر رساندند ولی از جبران سه گل خورده تیمشان ناکام بودند.

برنده پلی آف
البته باید این موضوع را یادآور شد که اگر خدای فوتبال ما را شگفت زده نکند، احتمالا از پلی آف شاهد صعود لهستان باشیم؛ لهستانی که هم برای فرانسه و هم برای هلند یک زنگ تفریح خواهد بود ولی باید دید آیا لواندوفسکی می‎تواند به تیمش کمک کند تا بلکه حداقل به عنوان تیم سوم از این گروه صعود کنند.