به گزارش "ورزش سه"، جلسه میان یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان، روبرتو مانچینی سرمربی ایتالیایی تیم ملی این کشور و مربیان باشگاه‌ها برگزار شد تا در مورد تقویم لیگ در فصول آینده بحث و تبادل نظر شود.

به گفته منابع خصوصی روزنامه الشرق الاوسط، در این نشست چند موضوع مهم از جمله مزایا و معایب افزایش تعداد بازیکنان خارجی و انتقال قرضی بازیکنان ملی پوشی که عمدتاً برای باشگاه‌های خود به میدان نمی‌روند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، مربیان به رهبری خورخه ژسوس پرتغالی و لوئیس کاسترو مربیان الهلال و النصر پیشنهادات خود را برای توسعه لیگ معرفی کردند.

اسلاون بیلیچ کروات، سرمربی تیم الفتح، پیشنهاد کرد که بازیکنان ملی پوش در صورتی که چندان برای تیم‌های خود بازی نمی‌کنند، از تیم‌های بزرگ نقل مکان کرده و راهی باشگاه‌های متوسط شوند تا از حضور منظم آنها در مسابقات جلوگیری به عمل نیاید که این موضوع به سود تیم ملی عربستان است.

مانچینی از پیشنهاد بیلیچ استقبال کرد، زیرا سرمربی ایتالیایی ترجیح می‌دهد از بازیکنانی که به صورت منظم در تیم‌های باشگاهی خود به میدان می‌روند استفاده کند. مانچینی قبلا این کار را با تیم ملی ایتالیا انجام داده بود. جاکومو راسپادوری و جیانلوکا اسکاماکا، به دلیل حضور کمرنگ در تیم‌های باشگاهی خود، به تیم ملی دعوت نشدند.

1961903

مانچینی در آن زمان در این خصوص گفت: راسپادوری بازیکن مهمی برای ماست، اما او زیاد بازی نمی‌کند و همین امر در مورد اسکاماکا که از مصدومیت برمی‌گردد و برای تیمش بازی نمی‌کند، نیز صدق می‌کند.