به گزارش "ورزش سه"، دیروز در چهاردهمین هفته از مسابقات لیگ هلند یک دیدار مهم تحت عنوان دربی دراکر که میان آیندهوون و فاینورد بود برگزار شد؛ جدای از رقابت سنتی میان این دو تیم، این دیدار به این دلیل که قرار بود آیندهوون به عنوان تیم صدرنشین و بدون شکست فوتبال هلند مقابل فاینورد رده دومی قرار بگیرد اهمیت داشت. این جدال هیجان انگیز روندی فوق العاده داشت.

آیندهوون همراه پتر بوش آمار صددرصد برد را از آغاز فصل به ثبت رسانده بود و به همین دلیل با انرژی و اعتماد به نفس بیشتری پا به این زمین گذشت اما جو ورزشگاه ترسناک بود تا در ۴۵ دقیقه نخست شاهد یک نبرد پایاپای باشیم.

1962098

فاینورد که با مصدومیت علیرضا جهانبخش مجبور بود به ایوانوشچ کروات از ابتدا اعتماد کند چندان برایش کارساز نبود تا جایی که نیمه دوم آیندهوون با خیال راحت از سمت راست تیمش گذر می‌کرد تا به دروازه فاینورد نزدیک شود که در نهایت هم در دقیقه ۶۵ باکایوکو با ارسال بلند خود سایبری را صاحب توپ کرد تا گل اول را به ثبت برساند. پس از آن هم  سه دقیقه بعد ارسال ورمن با ضربه سر بوشکالی گل شد تا آیندهوون از چهاردهمین پیروزی فصل خود اطمینان داشته باشد.

1962099

البته در ادامه سانتیاگو خیمنز مهاجم فاینورد یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا ششمین گل خورده این فصل آیندهوون به ثبت رسیده باشد.
با این شکست قهرمانی نیم فصل آیندهوون مسجل شده و فاینورد که پیش از این تنها مقابل توئنته شکست خورده بود دومین شکست فصل را تجربه کرد تا برای دفاع از عنوان قهرمانی ناامید شود و این شکست در شرایطی که آنها به تازگی هم از اروپا اخراج شدند هرگز اتفاق خوبی نیست تا تیم آرنه اسلات تحت فشار رسانه‌ها قرار بگیرد.
با این حال باید دید نماینده روتردام فصل را چگونه به پایان می‌رساند و یا حداقل در جام حذفی هلند می‌تواند موفق به کسب عنوان قهرمانی شود.