رالف رانگنیک روی گرفتن بازیکنان جدید و تغییر رویکرد کلی تیم منچستریونایتد تاکید دارد

رالف رانگنیک هم‌اکنون به عنوان سرمربی موقت منچستریونایتد فعالیت می‌کند اما پس از پایان فصل قرار است به مدت دو فصل به عنوان مشاور باشگاه به فعالیتش در منچستریونایتد ادامه دهد.

طرفداری | رالف رانگنیک که انتصاب اریک تن هاخ به عنوان سرمربی منچستریونایتد را امری مثبت می‌بیند، روی لزوم ایجاد تغییرات در این باشگاه تاکید دارد. به گزارش اسکای اسپورتس، رالف رانگنیک در مصاحبه‌ای در خصوص مشکلات کنونی شیاطین سرخ، همکاری با اریک تن هاخ و جدایی پل پوگبا صحبت کرد:

  • وضعیت کنونی منچستریونایتد:

در فوتبال همیشه طرف زیبای آن را نمی‌بینید. در حال حاضر در سمت زشت آن هستیم. قسمت خوب ماجرا آن‌جایی است کارهایی که باید انجام دهیم، مثل روز روشن هستند. الان باید همه فکر و ذکر ما، چگونگی حل مشکلات باشد. از نظر من انجام یک سری تغییرات جزئی کافی نیست. در علم پزشکی، عمل قلب باز را نمی‌توان یک نفره انجام داد. بازسازی ترکیب منچستریونایتد هم یک نفر به عنوان سرمربی نمی‌تواند انجامش دهد. در همه زمینه‌ها باید بهترین افراد را داشته باشید. آن‌ها باید متحدانه و صمیمانه با یک‌دیگر کار کنند تا به نتیجه برسید. 

 

  • اریک بایی در پست اینستاگرامی منچستریونایتد از کامنت «مگوایر اوت و به زوج واران و بایی بازی دهید» حمایت کرده و گفته لطفا این اتفاق بیفتد: 

اگر چیزی که به من گفته باشید راست باشد، باید بگویم چنین اتفاقی نباید اصلا در یک باشگاه فوتبال رخ دهد، فارغ از این‌که در چه لیگی باشد.  

  •  جدایی پل پوگبا از منچستریونایتد:

پوگبا برای بازی با آرسنال در دسترس نیست و احتمالا به بازی‌های بعدی هم نمی‌رسد. این‌طور که به‌نظر می‌رسد، او قراردادش را تمدید نخواهد کرد. محتمل‌ترین فرضیه این است که پوگبا سال آینده در منچستریونایتد حضور نخواهد داشت.  

  • حضور اریک تن هاخ در منچستریونایتد

 با توجه به تمام چیزهایی که از اطرافیان و همکاران تن هاخ شنیده‌ام، او بسیار اجتماعی است و خیلی از کارها را خودش به تنهایی انجام می‌دهد. البته مشخصا تن هاخ به افراد داخل باشگاه هم نیاز دارد و معتقدم خودش هم به این نتیجه می‌رسد. تن هاخ امیدوار است در هماهنگی با تیم استعدادیابی و هیئت‌مدیره، تیم جدیدی را تشکیل دهد که باید باشد. به نظر من مهم‌ترین بخش یک باشگاه فوتبال، توانایی گرفتن بهترین بازیکنان ممکن و تغییر نگرش آن‌ها است. تیم جدید به انرژی جدید و مثبت نیاز دارد که این برای سرمربی جدید هم مهم است. اگر تن هاخ متوجه این موضوع شود، با یک‌دیگر درباره باشگاه‌های دیگری که پنج-شش سال پیش در موقعیت منچستریونایتد بودند، صحبت می‌کنیم. 

 لزوم درس گرفتن از شرایط فعلی:

 اگر از اتفاقاتی که در این فصل افتاد درس گرفته شود، می‌توانیم بگوییم بهترین نکته فصل را تجربه کرده‌ایم. حداقل می‌دانیم چه تغییراتی باید انجام دهیم. منظورم این است چرا منچستریونایتد نباید مثل باشگاه‌های موفق الان [منچسترسیتی و لیورپول] باشد؟ همه چیز به کیفیت سرمربی برنمی‌گردد. همه مسائل در رسیدن شرایط یک تیم به اوضاع کنونی دخیل هستند. در باشگاهی چون منچستریونایتد، درخواست صبوری کردن سخت است. جمع و جور کردن اوضاع کمی وقت می‌برد اما به‌هرحال باید با این شرایط روبه‌رو شویم. در مجموع 9-0 به لیورپول باخته‌ایم و همین‌طور 6-1 به منچسترسیتی. حتی مقابل واتفورد 4-1 شکست خودریم. این واقعیت تلخی است که باید با آن روبه‌رو شویم و پذیرش این شرایط به بهبود آینده منچستریونایتد کمک می‌کند.

آینده شما در منچستریونایتد چگونه خواهد بود؟ 

منچستریونایتد یکی از بهترین باشگاه‌های دنیا است و بهترین شرایط تمرینی همراه با یک استادیوم فوق‌العاده را دارد. خیل عظیمی از هواداران حامی ما هستند و غیر از شالکه در آلمان، احتمالا بهترین جو حمایتی از هواداران را در منچستریونایتد تجربه کرده‌ام.  من برای پست مشاوره با باشگاه توافق دارم اما در نهایت چیزی که روی کاغذ نوشته شده مهم نیست، مهم این است که در زندگی روزمره و تجارت‌ها چه اتفاقی می‌افتد. این‌که اریک تن هاخ چگونه با این پست کنار بیاید مهم است. آیا او دوست دارد با شخصی مثل من صحبت کند؟ چه اندازه در کار به یک‌دیگر نزدیک خواهیم بود؟ در خصوص این مسائل صحبتی نداشته‌ایم. مسئله قرارداد من با منچستریونایتد نیست. من به زودی 64 ساله می‌شوم و برایم واقعا مهم است بدانم چه اتفاقی خواهد افتاد، آیا تن هاخ و هیئت‌مدیره چه‌اندازه نظر مرا می‌خواهند؟ من شخصا دوست دارم در منچستریونایتد بمانم و در این 5.5 ماهی که در باشگاه بوده‌ام، احساس خیلی خوبی داشته‌ام اما باید ببینیم چه فضایی برای رشد فراهم است و چه کارهایی می‌تواند صورت گیرد؟

 

  • آیا تن هاخ سال آینده ناکام بماند، بازهم از او حمایت می‌شود؟ 

فقط می‌توانم بگویم باتوجه به چیزهایی که دیده‌ام و تاکنون تجربه‌اش کرده‌ام، اریک انتخاب بسیار خوبی است و این را در گذشته ثابت کرده است. تقریبا مطمئنم تن هاخ بهترین گزینه ممکن در دسترس منچستریونایتد بود. برای دیدن مشکلات موجود منچستریونایتد نیازی نیست ذره‌بین به دست بگیرید؛ همان‌طور که قبلا گفتم، همه چیز مثل روز روشن است. باور دارم تغییر اوضاع قرار نیست مثلا سه سال طول بکشد. این تغییرات در سایر باشگاه‌ها یک‌ساله رخ داده و ایجاد تغییرات مثبت از این‌جا هم خیلی دور نیست. فقط به دو یا سه پنجره‌ی نقل و انتقالاتی نیاز داریم. این تغییرات را فقط شخص مربی انجام نمی‌دهد. منظورم این است با تمام احترام به کلوپ و پپ، مطمئنم آن‌ها همه کارها را خودشان به تنهایی انجام نداده‌اند. افراد دیگری هم در آن دو باشگاه پست‌های مشخصی دارند و در راستای بازسازی تیم‌هایشان گام برداشته‌اند.