به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی پس از اینکه به همراه تیم ملی آرژانتین قهرمان جام جهانی قطر شد و در انتقالی دور از انتظار به اینتر میامی آمریکا پیوست و افراد زیادی در آمریکا را مجذوب خودش و فوتبال کرد، به عنوان بهترین ورزشکار سال انتخاب شد.

به پایان رسیدن داستان مسی و پاری سن ژرمن پس از پایان فصل ۲۳-۲۰۲۲ یکی از بزرگ‌ترین و خبرسازترین داستان‌های ورزشی سال بود. او با ۲۱ گل و ۲۰ پاس گل در تمام رقابت‌ها دورانش در فرانسه را خاتمه داد و البته با این آمار نشان داد که همچنان می‌تواند با بهترین بازیکنان جهان رقابت کند.

1962818

او پس از ترک پاریس چند گزینه برای ادامه دوران فوتبالش داشت: بازگشت به بارسلونا، رفتن به لیگ عربستان که بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو و کریم بنزما آنجا بودند و یا پیوستن به اینتر میامی که باشگاهی با مالکیت دیوید بکام بود.

او درباره انتخابش گفت: «حقیقت این است که من چند پیشنهاد جذاب داشتم و همگی در دسترس بودند. باید آنها را شخصاً به همراه خانواده‌ام تحلیل و بررسی می‌کردم. اولین گزینه من بازگشت به بارسلونا بود، اما این امکان وجود نداشت. سعی کردم برگردم و نشد. به پیوستن به لیگ عربستان هم خیلی فکر کردم، جایی که آنها رقابت بزرگی ایجاد کرده‌اند و در آینده به لیگ مهمی تبدیل می‌شود. اما درنهایت تصمیم نهایی این شد که به اینتر میامی بپیوندم. این بهترین گزینه برای من و خانواده‌ام بود.»

او اولین فوق ستاره‌ای نبود که به باشگاهی آمریکایی می‌پیوندد اما بزرگی و عظمت این بازیکن باعث شد که فوتبال در بین مردم آمریکا محبوبیت بیشتری پیدا کند و این ورزش در بین مردم به نوعی تولد دوباره‌ای داشته باشد. پیوستن او به عنوان قهرمان جام جهانی به اینتر میامی هم اهمیت این انتقال را چند برابر کرد.

1962817

او به درخشش خود در اینتر میامی هم ادامه داد و خیلی زود موفق شد تیم را به خودش وابسته کند. فوق ستاره آرژانتینی به لیگ آمریکا هم انرژی تازه‌ای تزریق کرد و تعداد بینندگان بازی‌های MLS را به طور چشم‌گیری افزایش داد. او در ۱۴ بازی‌اش در تمام رقابت‌ها برای این تیم موفق شد ۱۱ گل به ثمر برساند و در آستانه رسیدن به پلی‌آف بود. گرچه موفق نشد تیمش را به این عنوان برساند اما قول داده است که در سال ۲۰۲۴ افتخارات زیادی را با اینتر میامی به دست بیاورد.

به دنبال این تاثیر فوق‌العاده مسی بر فوتبال آمریکا، مجله تایم او را به عنوان بهترین ورزشکار سال انتخاب کرد. او اولین و تنها فوتبالیستی است که موفق شده است به این عنوان دست یابد.