به گزارش "ورزش سه"، پیگرینی از بدشانس‌ترین مربیان تاریخ رئال است. او در فصل 10-2009 با رئال در لالیگا 96 امتیاز کسب کرد ولی پشت سر بارسا دوم شد. بارسای پپ تیمی فوق‌العاده بود که حتی تیم عالی پیگرینی نیز حریفش نشد. 

مربی شیلیایی حال حاضر بتیس همیشه حسرت این را دارد که چطور در آن فصل در لالیگا قهرمان نشدند. البته همان فصل رئال در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با شکست از لیون حذف شد.

1883642

پیگرینی در آستانه بازی برابر رئال، در مصاحبه با آاس فاش ساخت که در ماه اول مربیگری در رئال قصد جدایی داشت: «من هرگز علیه رئال حرف نزده‌ام چون واقعا چیز خاصی برای گلایه نداشته‌ام. هدایت رئال بهترین اتفاقی است که برای هر مربی می‌تواند رخ بدهد. در لالیگا 96 امتیاز کسب کردیم ولی قهرمان نشدیم. در جام حذفی و لیگ قهرمانان ولی خوب نبودیم. باید اعتراف کنم در بدو ورودم به رئال با فلورنتینو پرز به اختلاف خوردیم. او درک متفاوتی از رابطه رئیس و مربی و شیوه هدایت تیم داشت که با من هم‌خوانی نداشت. می‌خواستم ماه اول بروم ولی ترجیح دادم بمانم.»

پیگرینی ادامه داد: «با شیوه مدیریت پرز کنار آمدم و هدفم موفقیت با رئال بود ولی در اواسط فصل متوجه شدم چه جام بیاورم و چه نیاورم، از رئال اخراج خواهم شد. به شخصه دوست داشتم یک فصل دیگر هم بمانم ولی پرز تصمیمش را گرفته بود. وقتی بین رئیس و مربی اختلاف پیش می‌آید، طبعا مربی رفتنی است. در مجموع هیچ گلایه‌ای از پرز ندارم. من سپس راهی مالاگا شدم و بهترین مالاگای تاریخ را ساختیم که فراموش نشدنی است.»