به گزارش "ورزش سه"، پیروزی ارزشمند فولاد برابر الغرافه منجر به تصاحب سه امتیاز مهم برای این تیم شد و شاگردان نکونام توانستند با کسب امتیاز یازدهم، صدر جدول رده بندی گروه C این پیکارها را از آن خود کند.

این پیروزی در واقع بلیت حضور فولاد در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را نیز رزرو کرد و شاگردان نکونام در روز پایانی تنها برای تعیین اینکه به‌عنوان تیم نخست راهی دور بعد شوند و یا تیم دوم، به مصاف شباب الاهلی خواهند رفت.

اما ذکر این مسئله که چرا صعود فولاد در پایان دور پنجم قطعی شد نیز خالی از لطف نیست. رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امسال در 10 گروه از جمله 5 گروه غرب و 5 گروه شرق برگزار می‌شود. از هر گروه تیم صدرنشین راهی دور بعد می‌شود و از میان 5 تیمی که در گروه‌هایشان دوم می‌شوند، 3 تیمی که عملکرد بهتری داشته باشند نیز راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد.

از میان پنج تیمی که در گروه‌های خود دوم هستند، در حال حاضر دو تیم التعاون و نیروی هوایی عراق با 5 بازی و کسب 7 امتیاز در جایگاه دوم گروه‌های B و D هستند. با توجه به اینکه فولاد اکنون 11 امتیازی است، حتی در صورت شکست در روز آخر و پیروزی دو تیم التعاون و نیروی هوایی، باز هم شاگردان نکونام امتیاز بیشتری نسبت به این دو تیم خواهند داشت؛ در نتیجه فولاد حتی اگر در گروهش دوم شود نیز به‌طور قطع یکی از سه تیم برتری است که در گروه‌های خود دوم شده‌اند.

به همین دلیل پس از پیروزی شب گذشته فولاد برابر الغرافه، صعود این تیم به دور بعدی قطعی شده و آنها با کسب تنها یک تساوی، می‌توانند به‌عنوان صدرنشین راهی دور بعدی شوند.