به گزارش "ورزش سه"، فرانک ریبری، ستاره بازنشسته فرانسوی، در ابتدای فوتبال خود زمانی که یکی از باشگاه‌های بزرگ لیگ تونس از جذب او امتناع کرد، شوکه شد.

موضوع مربوط به باشگاه تونسی النجم است که قبل از مطرح شدن ریبری در دنیای فوتبال، حاضر نشد او را به دلیل قد کوتاهش در اختیار بگیرد. بازیکنی که با فرانسه و بایرن فاتح عناوین بسیار مهمی شد. ستاره فرانسوی ولی در ابتدای فوتبال خود با مشکلات زیادی روبرو شد.

1403178

ریبری 18 ساله بود که تصمیم گرفت برای شرکت در تست فنی در النجم که در آغاز قرن جدید تیم قدرتمندی داشت به تونس سفر کند.
در آن دوره، هنوز فرم بدنی این بازیکن کامل نشده بود، زیرا او بسیار لاغر بود و قد کوتاهی داشت و همین امر باعث شد عمار السویه، مربی، ایده قرارداد با او را رد کند.

سه سال پس از آن اتفاق، ریبری موفق شد توجه باشگاه متز فرانسه را به خود جلب کند که پس از پایان قراردادش با المپیک آلس، او را رایگان جذب کرد.

1964239

ستاره فرانسوی 21 بازی با متز در رقابت‌های مختلف انجام داد که روی پنج گل نقش مستقیم داشت و باشگاه گالاتاسرای ترکیه با او قراردادی به ارزش 5 میلیون یورو امضا کرد. فرانک ریبری پس از ماجراجویی در ترکیه، به المپیک مارسی پیوست و خود را در سطح اول فوتبال اروپا مطرح کرد.

در سال 2007، ستاره فرانسوی با قراردادی 30 میلیون یورویی به بایرن مونیخ پیوست. او در 425 بازی با تیم باواریایی در رقابت‌های مختلف شرکت کرد که طی آن 124 گل به ثمر رساند و 182 پاس گل داد.

او همچنین با او 22 عنوان قهرمانی از جمله 9 قهرمانی بوندسلیگا آلمان و همچنین لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام اروپا و جام باشگاه‌های جهان را در سال 2013 به دست آورد.